schema brandstofpomp bmw 525 tds

• fsmit79

Nou Sander,

ik heb het door Kees van Oosteren laten doen, heb er bij staan kijken en was blij dat ik het niet zelf heb gedaan, al loop ik niet snel weg voor een klus en heb toch echt wel wat ervaring.

Er kan een boel mis gaan en dan ben je goed de sjaak. Maar goed, theoretisch is het natuurlijk zelf te doen.

• adrie

Hallo mischien rare vraag waar zit de waterpomp bij een e39tds als waterpomp kapot is kan de vloei stof dan in het blok komen als ik 15kklometer rij moet ik al koelstof bijvullen maar het rare is mn oliepeil staat normaal in midden en nu opeens dik boven het max en is heel dik lijk wel pudding ik hoop dat u raad weet ik ben echt wanhopig dit is mn nr 0616842594 alvast bedankt grt adrie

• Rob530DH2002

Er is helaas meer aan de hand en het is niet de waterpomp. Je hebt koelvloeistof in de olie en dat betekend in de meeste gevallen een kapotte koppakking, maar een scheur in de cilinderkop kan ook de oorzaak zijn. Als er zoveel koelvloeistof in de olie komt moet je niet meer gaan rijden, de smering verminderd waardoor verhoogde slijtage optreed in de motor.