Accu 330i E90

• EHAM

Waar hangt het van af of men het type accu 70A, 80A of 90A plaatst in een 330i E90 ?

Mvg,

Ben

330i (e90)

• sander

van wat de fabrikant voorschrijft?

of bedoel je dat niet?

misschien een iets grotere accu installeren als je naar koude landen gaat

of veel stereospul hebt wat je gebruikt zonder dat de motor draait

• EHAM

Nou, vandaag heeft de dealer een nieuwe accu geplaatst. En in principe kunnen er drie type (bmw) accu's in met 70A, 80A en 90A.

En inderdaad, het zal wel te maken hebben met de elektriciteits behoefte in de wagen. Ze hebben er het type 70A in gezet.

En aangezien de auto o.a. xenon, prof navi, schuifdak en licht/spiegelpakket heeft vraag ik me af of de accu dit dan wel ‘trekt’.

Mvg,

Ben

• sander

hmm

in principe word de accu alleen even zwaar belast bij het starten ,zodra de motor loopt neemt de dynamo alle stroombehoefte voor zn rekening.

de accu werkt dan hooguit als buffer.

het zou geen probleem moeten zijn.

hoeveel ah accu zat er in?

• Rob530DH2002

Volgens mij is tegenwoordig de accu de hoofdstroomleverancier en de dynamo laadt bij indien nodig.

Bij normaal gebruik is een extra zware accu weggegooid geld.

• EHAM

Geen idee.

• sander

beste

waarom denk je dat de dynamo,s die op de voertuigen gemonteerd worden steeds meer stroom kunnen leveren???

juist om alle accessoires te kunnen voeden die men tegenwoordig in de auto,s wil hebben.

de accu fungeert als buffer en de dynamo levert het benodigde vermogen om alles te voeden.

al zou je een minimale hoeveelheid aan ah nemen voor de startaccu, dan levert de dynamo probleemloos de stroom voor de verbruikers.

• sander

nah ga er dan vanuit dat de dealer weet wat hij doet,soms is dat ook wel zo.

• EHAM

Bedankt voor de reacties.

• Rob530DH2002

Volgens mij heeft Ruud dit hier ooit eens gepost, dat de accu tegenwoordig dus de basis is.