geel motorlampje

• plagerweij

Ik heb al enige tijd een mooi geel lampje op mijn dashboard.

Als je in de manual gaat kijken zegt die: verhoogde concentratie schadelijke stoffen in de uitlaatgassen of zoiets.

Auto rijdt prima dus heb nu niet echt haast om het te laten maken.

Iemand een idee wat het is ??

• Vakman Ruud

Het lijkt me verstandig om de storing te laten uitlezen en zo de oorzaak te vinden.

Groeten.

Ruud

• plagerweij

Valt dus niet veel te zeggen over de oorzaak… jammer.

Weet iemand waar ik hem uit kan laten lezen in Haarlem ?? Evt goede ervaringen bij een bedrijf ??

• fsmit79

Als je een liefhebber bent, een beetje handig en zin hebt om zelf onderzoek te doen, kan je carsoft kopen bij Vakman Ruud, en een uitleesunit via marktplaats of Ebay. Totale kosten ongeveer 90euro, daar kan je zelf mee uitlezen. De dealer rekent voor 1 uur al 90euro, dus dat heb je er direct uit.

De oorzaken zijn niet op 1 pagina te noemen. Het kan echt vanalles zijn, direct of indirect. Mijn ervaring is dat eerst resetten en wachten op een nieuwe storing stap 1 is, en daarna zoeken naar mogelijke oorzaken. De dealer wilde bij mij direct de 3 door de computer opgegeven oorzaken gaan vervangen, voor de somma van 1850euro, terwijl het alleen een dieselfilter van 20 euro bleek te zijn die de storingen in diverse sensoren veroorzaakte.

groet Frank