achterruitverwarming doet het niet.

• Rene

Beste bmw liefhebbers,

Aangezien het de laatste morgens redelijk koud is, kom ik tot de ontdekking dat mn achterruitverwarming het niet doet! Maar dan ook helemaal niet. Heb de zekering controleert en deze is goed. (nr 68 van het zekeringkastje). Het dashboard lampje van de achterruitverwarming brand dapper maar er gebeurt niks.Tevens komt mn achterruitsproeiervloeistof ( mooi scrabbel woord) niet uit het spruitstukje maar onder mn achterruitspoiler vandaag! ( zou dit mss de oorzaak kunnen zijn?) en hoe kom daarbij om het te repareren.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Het betreft hier een bmw 3.16 Touring bwjr jan.2005

Groetjes

Rene

• Vakman Ruud

De spanning moet gemeten worden wellicht relais K13 stuk.

De slang van de sproeier heeft 4 verbindingen vanaf het pompje tot de sproeikop. Er zal er een los zijn.

Succes.

Ruud

• Vakman Ruud

O ja,

Relais zit rechts in de kofferruimte achter de speaker.

Ruud

• Ramesh Mitrasing

ZIT DAT OOK BIJ DE E36 CABRIO 320 `95

• edho

Spoiler kan los, maar is wel wat lastig. Aan de binnenkant van de ruit een afdekplaat weghalen, daaronder 4 boutjes losmaken. Dan is ie los, maar zit nog geplakt met een soort zwarte kit. Rustig los laten komen met lichte druk, duurt even maar komt wel los.

Als de spoiler los komt, let op de bedrading (antenne versterker). Leg een handoek op je dak, dan kun je hem omgekeert op het dak leggen.

Bij terugleggen zorg dat de plastic folie weer goed afgedicht is.

Succes, Ed.