Hallo Karel. Na mijn antwoord op jou vraag, moest ik even aan ‘vroeger’ denken (9 jaar terug)
Toen ik nog jong B) en niet getrouwd
-D was.
Dus als je tijd hebt (en andere mede forum-gebruikers natuurlijk) kun je een destijdse leuke ervaring van mij lezen.
Ik had een E36 325 cabrio met vanos. Voor het oog, wilde ik een ander einddemper (geluidje vond ik al goed). Wegens duurzaamheid en pasvorm,
had ik eentje van Sebring aangeschaft. Eenmaal bij de garage, ook maar gelijk een ander luchtfilter.
Omdat het een cabrio was, wilde ik met open dak nog wel comfortabel blijven rijden,
dus ging ik voor een gesloten luchtfilter van K&N (deze schuif je gewoon in de originele luchtfilterhuis).
RESULTAAT: toen ik er mee ging rijden, hoorde ik in de auto wel een beetje verschil maar bij mij ging het dan meer om de looks, niet het geluid.
Maar nu komt het: toen ik na een tijdje mijn auto aan mijn vriendin meegaf en haar hoorde optrekken, geloofde ik mijn oren niet!
Ik dacht: da's mijn auto niet! Het was echt zo'n mooi geluidje…. (
Ik kon niet wachten tot ze weer terug was en ik weer kon genieten van het geluid!
Toen ze eindelijk weer thuis was, hoorde ik haar de auto parkeren. Ik ging gelijk naar buiten en keek verliefd naar mijn auto. (mijn vriendin dacht
dat ik haar zo aankeek)
Maar zodra ik er zelf mee ging rijden, leek die geluid verdwenen te zijn, wat natuurlijk niet zo was.
Een geluidje dat ik nog steeds hoor, als ik me ogen sluit en aan mijn cabrio denk.
Telkens als ik mijn auto aan mijn vriendin mee gaf, ging ik met haar mee naar buiten om haar “uit te zwaaien” . Ze vond het heel lief dat ik dat deed 
Wij zijn nu 2 jaar getrouwd en hebben een dochter van 11 weken. Tot op de dag van vandaag weet ze nog steeds het verhaaltje achter het uitzwaaien niet.
Met dit verhaal heb ik ook een punt, namelijk een E46 320i heeft WEL een mooie 6 cil. sound. Alleen krijg jij die niet te horen omdat jij IN de auto zit.
Is ook wel logisch. Auto's worden steeds beter geïsoleerd waardoor er steeds minder geluid binnendringt