vraagjes aan Ruud

• Leen54

Hoi Ruud,

Een paar vraagjes aan jou als kenner.

Ik heb net een 118i High Executive aangeschaft van 2005.

Nu vroeg ik me een paar dingen af…

-Ik weet dat er geen reserve wiel bij de auto hoort, maar hoort er ook geen krik bij ?

-Verder valt het me op dat de motorkap aan de onderzijde niet geisoleerd is, is dat standaard zo ?

-Er zit een rood lampje onder de binnenspiegel, hoort daar geen lampje in te knipperen als de auto op slot zit..?

mvg, Leendert

• sander

ik durf haast niks te zeggen!

ik ben ruud niet dus…………

ik heb wel antwoorden

ik ben ruud niet dus………

goede antwoorden

ik ben ruud niet dus…………

misschien weet bjorn het!

• Bjørn

Ik durf best wat te zeggen…

Ik heb geen antwoorden…

Dus ook geen goede aantwoorden…

Maar ja, ik ben Ruud ook niet.

Ga je gang Sander, spreek vrijuit, geef deze mede BMW bestuurder de goede antwoorden op zijn vragen.

Trouwens…

Ik vind dit wel een goede actie van je, dit kan ik echt wel waarderen…

• e46coupe

Als je alleen vraagjes hebt voor Ruud, zit je op deze site verkeerd.

Jij moet bij deze site zijn: www.ruud.startpagina.nl/prikbord

(Met alle respect voor Ruud)

• Leen54

Is er nu niemand die gewoon antwoord kan geven op mijn vragen…???

Vroeger wel vaker op deze site vragen gesteld en toen kreeg ik wel meestal netjes antwoord.

De zaken zijn er blijkbaar niet op vooruit gegaan…

• Roy

Beetje interne strijd?????

Sander heeft gezegd dat ie goeie antwoorden heeft maar Ruud niet is??????????

Bjorn heeft ze niet maar ook hij is geen Ruud???????

Zijn jullie zot geworden??

• sander

alles heeft zn redenen man

• sander

tja bjorn

wat denk je dat ik van jouw actie vind???

je bent niet te pm ,en dus t moet maar zo

misschien dat je eerst eens moet nadenken en verder kijken voor je opmerkingen over een ander zn functioneren plaatst.

ik heb hier ook niet om gevraagd.

• sander

sorry leen het is niet tegen jouw gericht maar een gevolg van de (in mijn ogen domme) opmerkingen van een medeforummer .

anyway

ik heb een z4 en die rijd met rft banden ,dus geen reserve wiel

dus ook geen krik ,dat klopt en ik denk dat dat ook voor de 1 serie geld

heb je een alarm in de auto (kun je zien in de optielijst) als dat wel zo is dan zou er idd een rode led in knipperen als het alarm geactiveerd is.

wat betreft de isolatie zou ik je willen verwijzen naar de online etk op www.realoem.com daar zou je moeten kunnen zien of de isolatie als onderdeel bij de auto hoort

• Vakman Ruud

Beste Mensen,

Hou toch op met elkaar in de haren te zitten.

We maken allemaal fouten en er zijn genoeg die het ook lezen en die een mogelijke fout kunnen herstellen.

Dus geef elkaar de hand.

Nu het antwoord.

Waarschijnlijk zitten er run-flat banden onder en dan heb je geen krik of reserveband nodig,

Je kunt dan met beperkte snelheid doorrijden naar een garage.

Je kunt ook een noodpakket kopen waar een compressor en dichtmiddel inzit om de band nog extra op te pompen.

Mocht je op normale banden overgaan dan is een noodwiel met hoes en krik te leveren.

Bij onze 120D is dat zo.

Bij de Z4 zijn we van run-flat op normale banden overgegaan, is veel goedkoper (run flat 300,00/st oid) en de auto heeft nog een betere wegligging gekregen ook.

Omdat de motor zo ver naar achteren is ingebouwd is de kapisolatie niet nodig. Er zit nu al voldoende isolatie achter en op de motor.

Het nadeel is wel dat bij een servicebeurt de complete luchtinlaat met beplating die boven/achter de motor zit verwijderd moet worden. Maar goed na een keer gedaan te hebben is het een klein klusje.

Groeten.

Ruud