Start probleem

• Bennie

Hallo Allemaal,

Ik heb een probleempje met het starten. Per regelmaat als ik wil starten en de sleutel omdraai dan gaan alle lampjes controle lampjes branden als de radio aanstaat gaat deze ook spelen.Maar geen enkele beweging en geluid om te starten.Na een paar keer de sleutel heen en weer te hebben bewogen of de sleutel een 10 tal seconden in door gedraaide stand vast te houden gaat hij in eens over op het starten.Ook wil wel eens helpen het bewegen van de automaat van P naar D of N dan weer terug naar P.De start motor is reeds vervangen.Wie heeft er advies voor mij.

Groet Bennie

• sander

contactslot verseleten

ik bedoel de combischakelaar die direct achter het contactslot zit?

ik neem aan dat accu en accuklemmen en kabels (ook de massa verbinding )in orde zijn?

• sander

meten is weten

sluit een lampje van 20w of meer aan op de startmotor+ en massa op het blok en start !als de lamp geheel dooft of bijna dan krijg je te weinig stroom bij je startmotor

enzovoorts

• Bennie

Sander,

Bedankt voor jou reactie.Hier ga ik mee verder.

Gr Bennie.

• Vakman Ruud

Als het over is na het bewegen van de bakhandle kan het ook de schakelaar in de bak zelf zijn.

Die blijft dan in D staan en dan start de auto niet.

Afhankelijk van het bouwjaar ook de remschakelaar.

Succes.

Ruud

• Bennie

Ruud,

Ook bedankt voor dit advies.inderdaad als ik de bakhandle beweeg van de P naar de D en weer terug dat hij moeiteloos start.

Gr Bennie.

• Z3

Ik heb af en toe dat bij het omdraaien van het contact valt alle stroom uit.

Na enige minuten te hebben gewacht start de auto weer normaal.

Accu is net vernieuwd.

Wat zou het kunnen zijn? Accuklemmen, contactslot, zekering ?

• Rob530DH2002

Bij mij was dat verschijnsel een loszittende accuklem. Mijn eerste gedachte was ruim 2 jaar geleden, ‘daar heb je het al, een auto vol electronica en nu een paar weken na aanschaf sta je al langs de weg te bellen voor hulp’. Na een hulpstart naar huis gereden en op onderzoek gegaan, bleek het dus allemaal mee te vallen.

• sander

accuklemmen denk ik niet ,die zijn immers pas los geweest en goed gemonteerd (neem ik aan?)

een zekering is stuk of heel

contactslot zou kunnen althans de schakelaar die bediend word door het contactslot zou voor problemen kunnen zorgen.

controleer je massakabels waar ze contact maken met de carrosserie .

heb je nog de test met de lamp geprobeerd?

als de storing zich voordoet moet je direct gaan meten vanaf de accu en zo proberen te vinden waar het mis gaat

• Z3

Accuklem zat inderdaad los.

Ziet er naar uit dat dit het probleem is/was.

Rob, bedankt voor je tip