uitvallen/storing radio/telefoon/navigatie/scherm BMW X5

• Jo

Hallo allemaal,

ineens vallen er een aantal functies uit in de cockpit,

het hele scherm doet het niet meer, dus geen radio/navigatie/telefoon,

park-control schakelt niet meer automatisch in,

als je richting geeft geen knipperlicht in cockpit (buitenkant gelukkig wel)

wel opent zich het luikje nog om een cassette-bandje te plaatsten.

hebben alle zekeringen gecheckt (achter in kofferbak + dashbordkast)

wie weet of er andere verborgen zekeringen zitten,

of heeft hetzelfde meegemaakt, en weet waar de fout(en) zou kunnen zitten.

alle info is welkom, alvast bedankt.

groeten Jo

• rob gra

even de accu polen een klein uurtje los halen daarna weer de accu polen er op . ik heb t ook wel eens meegemaakt . de auto reset zichzelf als de polen los zijn .

• h.k

ik heb het zelfde probleem met het uitvallen van het hele scherm/radio/en navi.weet iemand wat het kan zijn ???

• Martijn Dijkstra

Ik heb geen idee wat het kan zijn maar heb wel hetzelfde probleem.

Het scherm valt ook weg met witte strepen en dan helemaal geen beeld meer.

(BMW 525D Touring uit 2005)

iemand enig idee??

• jansen

Dag Jo,

Wij hebben uw bericht via Google.nl gevonden en hebben het zelfde probleem.

De garage is al lang aan het zoeken en kan het niet vinden. Is bij u het probleem gevonden? Zou u ons kunnen helpen ?

In afwachting op uw reactie, alvast bedankt.

06 55 70 41 52

• Vincent Jansen

h.k Schreef:

——————————————————-

> ik heb het zelfde probleem met het uitvallen van

> het hele scherm/radio/en navi.weet iemand wat het

> kan zijn ???

geachte heer Scheef.

ik heb uw reactie gezien om google.

wij hebben het zelfde probleem met onze bmw x5 mag ik aan u vragen wat het probleem was

met vriendelijke groet Vincent jansen 0655704152

• Edye

Mogelijk dat u iets hebt aan mijn ervaringen.

Ik had een enigszins vergelijkbaar probleem met mijn X5 (e53)

Plotseling viel het geluid van de radio/CD speler weg plus het navigatiescherm en de bediening daarvan.

Richtingaanwijzers en PDC werkten normaal. Telefoon in de auto is niet aangesloten.

Meestal was het probleem na een paar dagen zonder aanwijsbare oorzaak opgelost en deed alles het weer.

Op het internet werd de link gelegd naar de stekker van de radiomodule.

In feite is dit de radio die zich in de kofferbak onder het reservewiel bevindt.

Als u het reservewiel verwijdert en de afdekplaat boven de accu, bevindt de radio zich tussen u en de accu.

De rechter stekker is het probleem. Een van de circa 20 kabels heeft af en toe een los contact.

Toen zich dit probleemgeval zich weer bij mijn X5 voordeed en geen geluid uit de boxen kwam, heb ik bovengenoemde onderdelen verwijderd en de stekker stevig op de radio gedrukt.

Op het moment dat ik dat deed kwam er weer geluid uit de boxen en was een en ander (voorlopig) opgelost.

Omdat het probleem elke paar maanden terug kwam heb ik een stevig stripje plastic boven de stekker aangebracht en die met twee schroeven vastgezet aan de daar aanwezige plastic bekasting van de radio.

Door de beide schroeven aan te draaien drukte ik de stekker stevig op de radio zodat hij niet kon lostrillen.

Wat in het uiterste geval ook zou kunnen, is de stekker te verwijderen en alle kabels daarvan vast te solderen op de bijbehorende aansluiting van de radio.

Dat is veel werk met kans op vergissingen, en gelukkig niet nodig gebleken.

Het stevig aandrukken van de stekker heeft bij mij dit probleem opgelost.

• Brand

Bij mij BMW X5 komt alleen uit de rechterkant geluid uit de speakers wat kan dit zijn? links komt geen geluid meer uit?

Wat kan dit zijn