Mogelijk dat u iets hebt aan mijn ervaringen.
Ik had een enigszins vergelijkbaar probleem met mijn X5 (e53)
Plotseling viel het geluid van de radio/CD speler weg plus het navigatiescherm en de bediening daarvan.
Richtingaanwijzers en PDC werkten normaal. Telefoon in de auto is niet aangesloten.
Meestal was het probleem na een paar dagen zonder aanwijsbare oorzaak opgelost en deed alles het weer.
Op het internet werd de link gelegd naar de stekker van de radiomodule.
In feite is dit de radio die zich in de kofferbak onder het reservewiel bevindt.
Als u het reservewiel verwijdert en de afdekplaat boven de accu, bevindt de radio zich tussen u en de accu.
De rechter stekker is het probleem. Een van de circa 20 kabels heeft af en toe een los contact.
Toen zich dit probleemgeval zich weer bij mijn X5 voordeed en geen geluid uit de boxen kwam, heb ik bovengenoemde onderdelen verwijderd en de stekker stevig op de radio gedrukt.
Op het moment dat ik dat deed kwam er weer geluid uit de boxen en was een en ander (voorlopig) opgelost.
Omdat het probleem elke paar maanden terug kwam heb ik een stevig stripje plastic boven de stekker aangebracht en die met twee schroeven vastgezet aan de daar aanwezige plastic bekasting van de radio.
Door de beide schroeven aan te draaien drukte ik de stekker stevig op de radio zodat hij niet kon lostrillen.
Wat in het uiterste geval ook zou kunnen, is de stekker te verwijderen en alle kabels daarvan vast te solderen op de bijbehorende aansluiting van de radio.
Dat is veel werk met kans op vergissingen, en gelukkig niet nodig gebleken.
Het stevig aandrukken van de stekker heeft bij mij dit probleem opgelost.