Weggedrag: Naar een kant trekken

• pieter_bmw

Hallo,

Ik heb een 320d touring uit 2002 (facelift).

Er viel me laatst iets op. Op sommige wegen moet ik continu wat naar rechts sturen om de auto recht te houden. Ik heb wel het idee dat deze wegen schuin lopen (bijv. A2 vanaf Everdingen richting Den Bosch).

Al ik nu op een “vlakke” weg rijd, kan ik het stuur loslaten en dan gaat hij keurig rechtdoor met stuur in het midden.

Is dit normaal, of kan er iets mis zijn?

• sander

klinkt normaal toch???

immers de weg loopt schuin dus wil de auto naar het laagste punt ,dus trekt naar de lage kant.

is met alle auto,s in meer of mindere mate hetzelfde

• pieter_bmw

Maar het valt me nu opeens op.

Kan zijn dat ik er nu meer op let -> Ik heb namelijk pas de achterdempers vervangen. Maar die zouden toch geen invloed op de uitlijning mogen hebben?

• sander

neu in principe niet

het is trouwens zowiezo verstandig om je auto 1 x in de paar jaar te laten controleren op uitlijning

• pieter_bmw

Doe ik ook aan het begin van ieder jaar.

Volgende maand in ieder geval een onderhoudsbeurt, misschien dat daar wat uit komt.

• sander

vast niet

omdat het normaal is dat de auto naar het laagste punt wil !

• Rob530DH2002

Als bandenslijtage normaal is en de auto niet naar een kant trekt is uitlijnen of uitlijning nakijken niet nodig. Als de auto een behoorlijke tik heeft gehad door bv. met hoge snelheid een stoeprandje mee te pakken of iets dergelijks of er zijn werkzaamheden geweest aan de ophanging, dan is uitlijningcontrole wel aan te bevelen.

• sander

Rob530DH2002 Schreef:

——————————————————-

> Als bandenslijtage normaal is en de auto niet naar

> een kant trekt is uitlijnen of uitlijning nakijken

> niet nodig. Als de auto een behoorlijke tik heeft

> gehad door bv. met hoge snelheid een stoeprandje

> mee te pakken of iets dergelijks of er zijn

> werkzaamheden geweest aan de ophanging, dan is

> uitlijningcontrole wel aan te bevelen.

je hebt ook nog zoiets als preventief onderhoud!

als je wacht tot je aan de banden kunt zien dat er iets mis is heb je in mij ogen te lang gewacht!

vind ik.