Tijdens het rijden bij een constante snelheiden tussen de 1000 en de 2000 toeren zakt het toerental regelmatig iets (ongeveer 150 a 200 toeren) waarna het vervolgens weer uitkomt op het normale constante toerental.
Dit probleem van het tijdelijk zakken van de toeren is merkbaar in de voortstuwing van de auto en herhaalt zich vaak meerdere keren achter elkaar. Op het moment dat de auto afremt op de motor, accelereerd of boven de 2000 toeren komt doet dit probleem zich niet voor.
Het gekke is dat dit probleem er niet altijd is. Verder als het bovengenoemde probleem zich voordoet bij een laag toerental (tussen de 1200 en de 1500 toeren) gaat dit gepaard met een bonkgeluid wat van onder de auto lijkt te komen. Het gaat om een 320d e46 automaat uit eind 2002. De automaat schakeld verder prima. Het lijkt net of er ergens speling zit in de aandrijving of iets dergelijks. Volgens bmw is het differentieel in orde.
Heeft iemand een idee wat mijn probleem kan zijn?
Alvast bedankt.