Rubber dubbelschuif/kanteldak E34.

• Noach.

Hallo, heeft er iemand ervaring of tips en trucs m.b.t. het vervangen van het afdichtrubber van een dubbelschuif/kanteldak van een E34 touring? Het betreft hier het grote rubber(4.33M) om de dakrand. Groeten, Noach.

• Chris

Het hele dak zit in en soort bak die tegen het dak vast zit. Als je alle bekledingdelen aan de zijkanten uitneemt kom je bij de bevestigingen. Losdraaien en je kan de bak laten zakken, met twee man is het handigst. (Zit ook nog kit tussen, moet je bij het opnieuw bevestigen vernieuwen.) Op alle hoeken van de bak zit een slangetje die door de stijlen lopen voor de afwatering. Kan je gelijk goed doorprikken en testen of ze afwateren. Ook alle geleidingen en de snaren van het mechanischme reinigen en van nieuw smeermiddel voorzien kan geen kwaad.

• Noach.

Moet ik ook voor het rubber de hele cassette demonteren?

• Chris

Weet ik niet meer zo goed. Is al een tijd geleden dat ik een E34 had. In ieder geval kan je ook alleen de dakplaten verwijderen, als je de bekleding van de schuivende delen loshaalt vindt je een aantal groete moeren die de stalen dakplaten vasthouden. Wellicht heb je dan al genoeg ruimte om het rubber te wisselen.

• Noach.

Ik wilde toch al onderhoud/grote beurt plegen aan het dak. Ik denk dat ik het volgend jaar maar eens ga doen.

Bedankt voor je medewerking.