Ben onlangs in bezit van een 320d 150pk met 190.000km stand.
Wat me opvalt , tijdens gas geven hoor ik teglijke tijd een licht geratel , niet de diesel motor geratel, maar als ik even mag beschrijven als een paar speelkaarten die je op een frame van een fiets deed en de kaarten tussen de spaken van je wiel deed, naarmate je sneller ging fietsen dat ie ook sneller gingen ratelen -D , zo'n geluid heb ik ook op mijn 320d , licht geratel bij beetje gas , en dieper intrappen, des t ook sneller de geratel. of als een andere voorbeeld, sommige auto's die net start hoor je heel licht de kleppen tikken.
De ene keer vind ik t irritant, en de andere keer, denk ik, lekker boeiend , hij rijd lekker ff niet aan de geluid denken.
Misschien hoort dit bij een diesel, of niet , ik weet t niet, is mijn eerste diesel.
turbo is bij ong. 120.000km stand vervangen, deze info heb ik opgevraagd bij bmw dealer (dealer onderhouden).
Ik hoop dat er meer mensen ook deze geluidje heeft, en anders graag met een idee of uit ervaring wat het is. en hoe te verhelpen.
Ik zou ook net iets meer koppel willen door middel van chiptuning>> 150>180pk 330nm>390nm , is het nog mogelijk en verstandig om t te laten chippen, vogens de bedrijf kan het bgeen kwaad , mits je altijd eerst goed warm rijd voor dat je gaat trappen. en als je normaal je rijstyle aanhoud, dan zou het nooit iets met je auto kapot gaan , naast de normale slijtage
Wie heeft ervaring met chippen, graag advies!
Ook ff de motorolie gecheckt, is zwart ipv mooi licht bruin zoals een benzinemotor, is dit normaal voor een diesel. onlangs bij 178000km een bmw beurt gekregen met 5w30 castrol olie.