dashboard???

• Bjørn

Hallo,

Sinds gisteren branden op mijn dashboard continu de lampjes van abs en asc.

Ook doen mijn kilometerteller en verbruiksmeter het niet meer.

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is??

Gr. Bjørn

• Vakman Ruud

ABS sensor links achter stuk.

Groeten.

Ruud

• Bjørn

Door die ene sensor gaan de meters en de lampjes op hol????

Wat een auto, wat een auto…

De techniek staat tegenwoordig voor niets.

Bedankt voor je reactie, vakman Ruud!

Het gaat trouwens om een 530 D van 03-2000

Gr. Bjørn

• Bjørn

Hallo Ruud,

Ik heb net van mijn vrouw gehoord dat het vanmorgen wel goed was, maar vanmiddag niet. Het scheelde vanmorgen uiteraard aanzienlijk in temperatuur in de auto met de temperatuur van vanmiddag. Heeft dit er mee te maken??

Gr. Bjørn

• Vakman Ruud

Is meer toeval.

De sensor is magnetisch en trekt vuil enz. aan.

Schoonspuiten vanaf de binnenzijde wil ook wel eens helpen.

Succes.

Ruud

• Bjørn

schoonspuiten hielp helaas niet dus zijn we maar naar de dealer gegaan om ons weer een beetje geld uit onze zak te laten kloppen.

bedankt voor de medewerking vakman ruud!!

• Bjørn

Nou… ben bij de dealer geweest, Vriesendijk in Assen.

De monteur die mij te woord stond vertelde mij dat de abs sensor links achter waarschijnlijk stuk was. (GOED GEZIEN RUUD), Geen grote klus, het ligt er alleen aan hoe vast de oude sensor zit zei hij. Vroeg wat dat ging kosten, hij antwoorde, “sensor is €106 ,- plus uurtje werk is €100,- is samen zeg maar ff €200,-”

Ik vroeg, dat is zeker ex de btw? Nee hoor zegt hij, €200,- is van a tot z helemaal klaar, kun je hem zo weer meenemen.

Nou doe maar dan…

Mijn vrouw de auto weer ophalen nadat er netjes was gebeld, moet zij voor het vervangen van de sensor €201,56 ex btw betalen. Incl. btw kom ik dan op €239,86. Heb ik een verschil van bijna €40,-

Bellen met Vriesendijk, zegt die man aan de telefoon, “dan is die monteur vast het uitlezen vergeten, ik weet ook niet wat er allemaal afgesproken is, maar dit is de prijs die op de factuur blijft staan”.

De volgende dag weer gebeld met de factuur in mijn hand, zegt die zelfde man, “anders je moet straks maar ff terug bellen als de mannen terug zijn van het eten, dan moet je het maar ff met die desbetreffende monteur uitvechten”

Wat een @##$%+)%## zaak zeg,

Heb nog niet terug gebeld maar ga er maandag ff heen.

Het gaat mij absoluut niet om het geld, maar ik verwacht wel dat als er een prijs wordt genoemd dat ik dat ook moet betalen.

• Rob530DH2002

Je mag ervan uitgaan dat het bedrag zal worden verrekend omdat er een overeenkomst is ontstaan op het moment dat de monteur de totaalprijs incl. btw MONDELING noemde. Veel mensen denken dat een mondelinge overeenkomst geen wettelijke overeenkomst is, dat is het wel alleen is dat moeilijker te bewijzen als dat nodig is.

Ik kan me niet voorstellen dat deze dealer de wet aan zijn laars zal lappen en misbruik zal maken van het feit dat de overeenkomst niet schriftelijk is vastgelegd.

• Bjørn

Het gaat mij nog het meest om de manier waarop er met je wordt omgegaan.

Daarbij komt ook nog dat zij voor zichzelf een niet betrouwbare indruk achterlaten.

Het was voor mij in ieder geval de eerste en ook direct de laatste keer dat ik bij BMW Vriesendijk ben geweest.

• bjørn

bij de dealer geweest met de rekening. bleek dus inderdaad het uitlezen te zijn.

het waren kosten die eigenlijk wel betaald moesten worden, maar waar ik het uiteraard niet mee eens was. toen werd de optie neergelegd om de kosten te delen, ook daar was ik het niet mee eens.

uiteindelijk toch mijn gelijk gekregen en het geld wordt als het goed is een dezer dagen teruggestort!!