Sleutel draait door, kan auto niet uitzetten

• NRO

Hallo iedereen,

Ik wilde net mijn motor afzetten.. maar de sleutel bleef maar doordraaien.. ik kon zelf de sleutel uit het contct halen.. maar de motor bleef draaien.. Nu heb ik maar de auto aflatenspringen (koppeling ineens loslaten).. ik zie dat de acculampje nog steeds brand.. logisch natuurlijk..

Als ik smorgens wakker wordt verwacht ik dat de accu leeg is.. maar dat is niet mijn grootste zorg..

Nu vermoed ik zelf dat de contact zelf zijn beste tijd heeft gehad.. Heeft iemand enig idee wat me dit gaat kosten? Moet ik m vervangen? of kan het gerepareerd worden? Als het wordt vervangen betekent dit dat ik ook een andere sleutel krijg?

Het gaat om een Bwm 316 uit 1997 ( E36)

Alvast bedankt

Mvg

Rene

• sander

haal dan iig je aacu -pool even los zeg

dan houd jeje accu nog in leven

enn ja ik denk wel dat je een nieuw contactslot nodig hebt

en misschien zelfs wel nieuwe sleutels

demonteer het slot eerst eens om te kijken hoe of wat

• Bob

als je een nieuw contactslot gaat bestellen kan dit op chassisnummer gedaan worden.

Je behoud dan de orginele sleutel, dus geen gemartel dat je dan met 2 sleutels hoeft te lopen.

Kan idd wel een aardig duur geintje zijn.

Gr Bob

• Vakman Ruud

Ik kan je de reparatietekening mailen hoe het slot te verwijderen.

Groeten.

Ruud

• Mark

het slot zelf kost ongeveer 60 euro bij de dealer,

maar…. als het slot door draait kan je een groter probleem hebben

want om het kontact slot eruit te krijgen moet hij in acc stand gezet worden

als dat niet lukt zit je mogelijk ook aan een nieuw behuizing vast

kosten rond de 90 euro extra

• Patrick

Hallo Ruud zou je mij ook de tekening kunnen mailen ik heb al een keer het complete huis vervangen voor een exemplaar van de sloop maar de sleutel draait soms toch weer door

Alvast bedankt