achteraf airco inbouwen

• dorjon1

Hallo allemaal

Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een BMW 735i (E32) van 1986. Nu wil ik een donorauto kopen, met lederen bekleding en airco. Omdat dit er niet inzit. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het inbouwen van een airco. Of dat iemand een adres heeft waar ze dit voor je doen.

• bmwe32

Dat heb ik wel eens gedaan bij een E32 en E34. De E32 in kwestie had alle bekabeling voor de airco al liggen. Is dit niet het geval komt er nog eens een “dure” kabelboom bij. Op de linker veerpoot zit een kastje voor relais. Als je geen airco hebt maar wel alle bekabeling is dit kastje voorzien van een aantal relais voetjes. Heb je de bekabeling niet heb je dit kastje denk ik ook niet.

Verder moet je een hele boel ombouwen wat geen probleem is als je een donor auto hebt. De donor heeft neem ik aan de automatische airco? UIt welk bouwjaar komt deze? Er zit nl. een verschil in de kabelbomen van de airco's units. Ergens in 88 of 89 is deze veranderd.

Helaas heb ik geen werkruimte en kan ik niet voor je doen. Maar als je wat wil weten mag je het altijd vragen.

• Vakman Ruud

Maak je borst maar nat.

Alle stuurelektronica/kabeling moet ook overgezet worden tesamen met het complete kachelhuis enz. enz.

Succes.

• dorjon1

Ik heb wel een kastje op de linkerveerpoot. rechthoekig, er loopt wel bekabeling in. En er zitten drie relais voetjes in. De donor-auto is niet door gegaan. was een 750 uit ‘91 Maar als ik het goed begrijp moet ik op zoek naar een E32 uit ’88 of '89? en moet het een 735 zijn? of kan een 730 ook. ivm de compressor enz.

• Frans Verwegen

Beste Dorjon,

Wij kunnen dit voor je verzorgen. Elke auto heeft zijn specifieke problemen, maar dat zijn slechts uitdagingen. Natuurlijk hangt er een kostenplaatje aan, dat wil ik eventueel uitrekenen. Daarvoor moet ik eerst zelf informatie opvragen omdat dit een ouder type betreft die bij ons ook geen dagelijks werk meer zijn. Zijn gebruikte onderdelen okay, of wil je alles nieuw hebben, indien deze nog leverbaar zijn etc etc.., Denk er eerst maar eens over na wat je er voor over hebt. Dan moet je de auto ook minimaal 1 week kunnen missen, mogelijk langer, al proberen we de onderdelen in huis te hebben voor we er aan beginnen. Laat maar weten wat je wilt. Met vriendelijke groet, Airco Frans.

Kijk anders ook even op onze website www.aircofrans.nl