e36 alarm problemen

• petje

Hoi,

ik heb een e36 cabrio uit ‘96. In principe werkt hij fijn (afgezien van het rechtervoorraam dat soms maar tot de helft dicht gaat en dan begint te ’stuiteren') maar hij heeft een heel vervelende eigenschap:

het alarm gaat soms spontaan af. Soms merk ik het al als ik het alarm erop zet dat hij dan 2 of 3 piept en dan een laag pieptoontje geeft. Soms merk ik niets en gaat hij spontaan (lees: soms 's nachts om 4 uur of zo!) af. Voor mij is dit natuurlijk niet leuk maar voor de buurt al helemaal niet. Ik ben al een paar keer uit mijn bed gemoeten om het alarm er af te halen en hem met de sleutel op slot te doen?!

In de ruimte onder het middenconsole (achter de versnellingspook, onder de radio en het ‘'lege vakje’ zit een unit met ledjes erop die volgens mij uitslaan als sensoren iets merken. Volgens mij heeft hij er voornamelijk last van als het warmer weer wordt. Iemand een idee hoe ik kan achterhalen waar (welke sensor?) het probleem zit? Een nieuw alarm zit er even niet in…

Thanx!

• tom68

Wat voor sensors heb je???

Ultrasonoren,of een cabriosensor!!!

Eerste geeft vaak problemen bij warm,of als er een vlieg in je auto zit.

Tweede werkt meestal zonder problemen.

M.v.g tom.

• petje

Hoi Tom,

hoe kan ik dat te weten komen? Er zit in mijn achteruitkijkspiegel een sensor, voor de rest weet ik het eerlijk gezegd niet.

Dank je voor je reactie.

Gr. Patrick

• tom68

Waarschijnlijk is dat een ultrasonoor!!!

Wat je ook kunt doen is de alarm centrale opzoeken,en dan een voor een de sensors die aangesloten zijn los koppelen,zo kom je er ook wel achter!!!!

denk dat de centrale achter/onder je dashbordkastje zit.

• Vakman Ruud

Het probleem met de E36 is dat er na-inbouw alarm systemen zijn gebruikt.

Je moet er dus eerst achter komen welk merk het is. Dat staat op de centrale unit die vaak achter het dashbordkastje is ingebouwd of op de sirene.

Dan kan je nieuwe sensoren bestellen, of documentatie waarin staat hoe de gevoeligheid af te stellen.

Je kunt nog op de unit kijken die je gevonden hebt of daar een afstelschroefje zit waarbij de gevoeligheid van de sensoren is af te stellen.

Bij veel systemen zijn de sensoren nameleijk als extra en aangesloten op de centrale unit via een extra kastje.

Maar een aantal van de leveranciers bestaat niet meer, dus dan ook geen onderdelen.

Succes.

Ruud

• petje

Nou, dan ga ik puzzelen! Probleem is dat hij het niet altijd doet… meestal gaat hij af en dan gooi ik de deuren allebei een keer opnieuw dicht en de kofferbak en de ene keer lijkt het te helpen en de andere keer niet. Ik kan dus niet echt met zekerheid zeggen: nu gaat hij inderdaad pas op het goede moment af…

maar bedankt voor de response!!

• petje

Dan ga ik zoeken.. ik weet dat er inder het bakje in mijn middenconsole een unit ligt met ledjes erop die uitslaan als ik beweeg…. ik hoopte dat het misschien mogelijk was om in de boordcomputer uit te lezen welke sensor af is gegaan zodat ik deze kan afstellen/vervangen…

in ieder geval bedankt!!

• mack

kan iemand mij vertelen wat het verschil is van de cabriosensor en ultrasonorensensor? en waar je die kan vinden? las iets over je binnenspiegel maar zie daar niks bij zitten!

heb ook een cabrio en alarm gaat te pas en onpas af, is een 325 e36 uit 1995

bvd mack