e46 verwarming/temp.

• ci

Van een komt t ander….(:D

na wat probleem met de koelwater temp. die 3/4 opliep bij lang aanhouden van snelheid van 140km/h .(overigens nog niet opgelost) , rij ik nu niet sneller dan 120km/h. weet iemand de oorzaak (en) en als de airco bij aan zet loopt ie wel snel tot de 3/4 van de meter, waarna ik t airco meteen weer uit doe.

iemand al mee gemaakt wat t kan zijn??

Nu merk ik , deed ik even in de avond uurtje , de verwarming even wat hoger tot 19 graden. maar kwam helemaal geen warm lucht , echt niks, dus ff testen op 26 graden gezet >qua warmte minimaal>pas bij 32 graden , max, kwam maar een beetje warm lucht ipv heet /te heet voor deze periode v tijd. , wat me ook opviel is dat de warme lucht pas na 2 min. kwam, wat voorheen , gelijk na zetten naar 22 graden of max.

Heeft dit weer een verband met elkaar?????

ps: hoe kan ik trouwens de waterpomp testen of ie nog ok is?? die was 2 jaar gelden vervangen en heeft nu een 90.000 mee gedraaid, tevens de termostaat ook.

• Mustafa

Is dit inmiddels opgelost?

Ik henb namelijk ook een probleem waarbij de verwarming niet stabiel werkt. Hij geeft niet altijd genoeg warmte. Lijkt wel of er iets is met de temperatuurregelaar ofs. De thermostaat heb ik inmiddels vervangen maar heb nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand ideen?

Thanks alvast!

mus_guney@hotmail.com

• Vakman Ruud

Als eerste moet altijd het kleine rooster in het bedieningspaneel schoon gemaakt worden omdat daar een ventilator met een sensor (PTC) achter zit die de binnen temperatuur meet.

CI; controle van het koelsysteem is nodig met name de thermostaat en de water[pomp.

Groeten.

Ruud