Kofferbakslot defect

• Klijnstra

Hallo allemaal,

ik heb een 525 e39 uit 1996 en mijn kofferbakslot is sinds gisteravond defect.

Ik kan mijn koffebak niet meer op slot krijgen. Ik kan het schakelaartje wel zo draaien dat de kofferbak sluit maar hij wil niet meer op slot niet met de sleutel en ook niet met de afstandbediening. Mechanisme maakt wel het geluid alsof hij werkt maar het slot draait niet.

Wat is er aan de hand? Wat kan ik doen? En hoeveel gaat dit ongeveer kosten?

Klijnstra

• sander

bekleding weghalen en kijken wat er loos is?

• Edwin

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds gisteren. Bekleding inderdaad weggehaald en zag dat de veer is gebroken. Nu is mijn vraag alleen hoe die veer dient te worden bevestigd? Heeft iemand een afbeelding voor mij waarop te zien is hoe het meganisme zit.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

• Edwin

Nou, is een klusje van niks zeg.

Kofferbak openen

Plastic kap verwijderen dmv twee plastic pennetjes (let op, breekbaar) en één kruiskopschroef in het handvat van de kofferbak

Drie torx schroeven losdraaien van het slot

Voorzichtig het slot naar binnen duwen

Stangetje van het sleutelslot er af schuiven

Voila! Slot is los

Afhankelijk van de problematiek kun je het slot nu repareren. Bij mij was het een kwestie van de oude veer opnieuw voorzien van een oogje en weer in elkaar zetten. Beetje pielen maar goed te doen.

Succes!