Goedenavond,
Bij mijn BMW 530i uit 2001 met nog geen ton op de teller was 3 weken geleden de accu leeg. Opgeladen en weer gaan rijden maar na een week was het wéér zover. De accu was nog geen vier jaar oud, maar het zou natuurlijk kunnen dat ie kapot was dus bij de dealer voor 180 euries een nieuwe gehaald. Nu na een week is die ook leeg! Er moest dus een stroomverbruiker actief zijn.
Het viel me al eerder op dat de ventilatie niet helemaal constant liep. Dan weer wat harder, dan weer wat zachter. Gisteravond na het uitzetten van de auto eens goed geluisterd ter hoogte van de ruitenwissers en daar hoorde ik de blower zachtjes draaien, soms iets harder, soms bijna niet hoorbaar. Nu lees ik overal dat dit een bekend kwaaltje is en dat het de eindtrap of ook wel egeltje van de kachel is. Hij zou ergens bij het dashboardkastje zitten. Ik heb de langwerpige stoffen afdekplaat, zeg maar bij de linkerbeen van de bijrijder, eraf en daar zie ik wat zwarte kastjes en wat draden. De plaat onder het dashboardkastje heb ik losgetrokken en daar zie ik tal van stekkers en draden.
Waar moet ik nu zijn?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Elrae