Ik heb vorige week een bmw 320d touring jan. 2006 geimporteerd. Wie kan mij helpen met het omzetten van duits naar nederlands
groet
Om Nederlands in de auto te krijgen moet de auto worden geprogrammeerd dmv het BMW programma Progman. Ik ben benieuwd wat het kost bij de dealer, laat het even weten. Er gaan vele verhalen rond. Rond de 600 euro is het meest gehoorde. Inderdaad kan bv Wheelsonline het ook. Kost daar 250 euro. Je krijgt dan zonodig een leenauto mee. Auto programmeren naar Nederlands kost rond 1 uur tijd, maar als de auto aan het programmeren is moet alles geprogrammeerd worden en kan het langer duren. Dit wordt veel gedaan voor uit Duitsland geïmporteerde auto's.
Je opmerking klopt als je een “normale” BMW hebt. Een van de vorige serie b.v.
Dus de oude 3 serie e46 en de 5 serie e39 of de 7 serie e38 of de oude X5 E53.. Hier kun je vaak dmv een eenvoudige update voor een klein bedrag (bv 50 euro) je taal van de navigatie veranderen. Deze auto's hebben een MK4 navigatie en een zogenaamde ibus. Ze hebben dus een breedbeeld navigatie in de middenconsole,
De nieuwere BMW's (e90 3 serie, E60 5 serie en de E65 7 serie en de E70 X5 ) hebben geen ibus meer maar lichtdraden de zogenaamde MOST en de navigatie veelal in de ronde bak bovenop het dasbboard. Ze hebben dan naast de OBD2 (links bij knie van bestuurder) een MOST aansluiting in of nabij het handschoenenkastje. Als ze dit hebben is programmeren via MOST noodzakelijk. En om te programmeren heb je voor de taal Progman nodig.
Conclusie: een 3 serie uit 2006 is een E90 en dus MOST. Geïmporteerd dus niet Nederlandstalig. Om Nederlandstalig te maken dus niet met cd tje maar met Progman. Kost dus meer moeite en geld.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?