Irritante rammel X5

• John

Mijn X5 vertoont een irritante rammel bij (in) de achterklep.

Het lijkt achter de kunstof afdekking te komen die op het bovenste deel van de achterklep zit maar die heb ik al eens verwijderd maar daar zit niets los (of ik zie iets over het hoofd)

Weet iemand of er onderdelen in het bovenste en/of onderste deel van de achterklep zitten die los kunnen trillen en dus gaan rammelen ?

Lijkt wel of het steeds erger wordt.

Heb de gehele kofferbak al leeg gehad etc etc maar ik kan niets vinden.

Gr

• Rob530DH2002

Misschien een keer iemand laten rijden en in de achterbak gaan liggen en alles vasthouden om te checken wat rammelt? Je kunt de auto ook eens op een schokdempertester zetten in een garage, dan rammelt ie nog harder en is wellicht makkelijker zoeken.

• John

Dat heb ik inderdaad al gedaan, in de achterbak gelegen.

Toen dacht ik dat ik het gevonden had en dat het achter de afdekking moest zitten van de bovenste achterklep.

Maar toen ik die had verwijderd zat er eenvoudig weg niets wat kon rammelen.

We zoeken gewoon verder.

• Chemical

Weet je zeker dat het in laadruimte zit? Niet in de achtertrein??

Mocht het achter in zitten, check de zijkanten van de kofferruimte, hier hangt vaak de wisselaar en andere units… misschien komt het daar vandaan….. De achterklep of raam lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

• Rob530DH2002

Mocht je zeker weten dat het van de klep komt, check dan eens hoe vast de kentekenplaat zit, bij auto's met zware stereo-apparatuur hoe je die ook vaak rammelen.

• Hans Knoop

Heb hetzelfde euvel gehad. Slot bleek los te zitten!

• Hans Knoop

Ben je er al achter waar die rammel vandaan kwam? Nadat ik het slot heb laten vervangen was de rammel weg, maar inmiddels zit er ergens anders in de achterklep opnieuw een rammeltje/trilling dat ik alleen hoor als ik b.v. over betonplaten rijd.

Ben benieuwd naar je ervaring!!

• Rob530DH2002

Overigens heeft mijn 5 ook een rammeltje dan van de achterzijde komt (met name bij optrekken), het bleken de grendels zijn van de deelbare achterbank. Als ik de achterbank net niet in de grendel klik hoor ik geen rammel tijdens het rijden, maarja iedere keer als er iemand acherin heeft gezeten zitten ze natuurlijk weer in de grendels.