BMW e39 525 tds

  • Jan Vos

    Bmw trekt normaal op in de 1e, 2e en 3e versnelling maar in de 4e en 5e krijg ik problemen. Bij een snelheid van boeven de 120 km begint hij te haperen. Na een tijdje beginnen de lampjes van het ASC en ABS te branden en het probleem is opgelost. Wanneer ik stop en de motor uitzet en weer opnieuw start branden de lampjes niet meer. Volgens de BMW dealer is de linker sensor ABS (voor) stuk.

  • jan Vos

    afgelopen vrijdag bij de bmw dealer geweest weer opnieuw uitgelezen en nu zegt de bmw dealer dat het voor 90% zeker is dat de brandstogpomp stuk is.

  • Vakman Ruud

    Als de ABS ASC lampjes aan gaan heeft dat niets met de brandstofpomp te maken, maar is de rechter achter ABS sensor stuk.

    Begin daar maar eens mee.

    Succes.

    Ruud

  • Jan Vos

    Bedankt Ruud,

    Een brandstofpomp of een ABS sensor, dat scheelt nog al.

  • Jan Vos

    Ruud,

    het heeft even geduurd maar ik heb vandaag de rechts achter abs sensor laten vervangen bij de BMW-dealer en je raadt het al mijn BMW loopt weer super nogmaals bedankt voor je reactie.

  • serge

    beste mensen,

    ik heb een e39 525tds en hij rijdt als een droom maar een minpuntje en ik krijg het zo niet gevonden maar heb een rammeltje in de tunnelbak, of ergens in die regio (automaat). Maar alleen tussen de 2000 en 3500 toeren en niet op hogere snelheid. het lijkt op een los zittend deel maar alleen op die bepaalde snelheid. heeft iemand een idee of ervaring hiermee?

    groeten serge

  • jan Nijboer

    Een jaar geleden heb ik een pracht e39 touring gekocht (525tds). Een poosje geleden ging de accu kapot, een week later de dynamo deze laten maken € 229,00. Nadat ik de dynamo had gemonteerd en ongeveer 10 km had gereden begon de dynamo te piepen bij meting bleek hij 18 volt te leveren, direct gedemonteerd en weg gebracht. Na reperatie €0,00 was het goed, allen tijden de 10km met 18 volt ging de km teller uit en de lampjes ACS en ABS aan, Dus sensor linksachter vervangen nog steeds ACS en ABS lamjes aan, sensor linksvoor vervangen. Nu stotterd hij soms bij ongeveer 2000 toeren na een paar seconden weer de ACS en ABS lampjes aan en dan loopt hij prima, dus sensor rechtsachter. Ook ging tijdens de 10 km met 18 volt ging het airbag lampje aan, sensor pasagiersstoel. Weet iemand of dit toeval is en of het vaker voorkomt, de reperateur van de dynamo zegd dat het los staat.

    Groetjes Jan.

  • BMW525tds-E39

    Heb je de rubberen ring tussen de aandrijfas en de automaat al gecontroleerd?

  • sander

    hmm ik weet niet of eea reageert op een overspanning

    en de sensor rechtsvoor??

  • Auke

    Waarschijnlijk branden je abs lampje en acs lampje omdat de accuspanning te laag is dan slaat ie in zn noodloop als het goed is vermeld je boordcomputer dat dan ook.

    Heb t zelfde heeft dus niets met je abs sensoren od te maken

    Mvg

    Auke