electronische storing e39 530d touring OPGELOST

• ronnie101

Een paar maanden geleden begonnen bij mij de probemen en dus had ik het volgende hier gepost:

http://bmw.startpagina.nl/prikbord/5344685/electronische-storing-e39-530d-touring#msg-5344685

Maar nu naar een hoop zoekwerk en bezoekjes bij bmw garages en ook een kenner hier heb ik zelf het probleem gevonden(via dit prikbord) en is het eindelijk opgelost.

Op het laatst deed bijna niets het meer in de auto en zelfs mijn ruitenwissers gaven problemen.

De dealer had het over het vervangen van computers en dat kon wel tot een paar duizend euro oplopen.

De oplossing: Het electronische gedeelte achter het contactslot 35 EURO

Wat me nog het meeste stoort is dat de dealer in deventer me vertelde dat ze dit onderdeel heel vaak vervangen en dat de dealer in apeldoorn uren bezig zijn geweest met de auto zonder 1 woord over dit onderdeel te zeggen.

Dus ik ben weer als een kind zo blij ondanks de vele ergenis ik de afgelopen maanden heb gehad aan de auto.

moraal van dit verhaal, mocht je problemen hebben met de electronica…………… VERGEET DIT ONDERDEEL NIET

• Peter

Is ook een veel voorkomend mankement bij de e38, bij vage (interieur)elektra-storingen, gelijk het contactblokje aan de linkerkant van de stuurkolom vervangen, dit ligt in lijn (en wordt aangestuurd) door het contactslot.

• Rob530DH2002

Goed dat je het even meldt hier!

• richard

hoi ik kan het niet vinden waar zit het onderdeel

ik heb het stuurhuis al open gehad

gr richard

• fsmit79

Het zit aan de achterzijde links op het stuurhuis, is een klein rechthoekige unit die met twee kleine schroefjes vast zit. Die schroefjes zitten verstopt onder een puntje rode verf.

nummer 2 dus.

• Cassandra

I'm so glad I found my sotliuon online.

• Marni

Play informative for me, Mr. internet wrtier.

• Verle

Heck yeah this is eaxtlcy what I needed.