vermogen bmw 525tds uit 1996

  • rick

    hallo,

    Ik heb een vraag over mijn bmw 525tds uit 1996

    Ik vroeg me af of het normaal is bij deze auto dat hij onder de 2500 toeren bijna geen vermogen heeft? Als ik bijvoorbeeld een stoplicht nader terwijl ik 80 rijd en de auto laat afzakken naar bijvoorbeeld 50 of 60 in zijn derde versnelling en dan weer gas geef komt hij bijna niet meer vooruit. En accelereert hij heel traag totdat hij boven de 2500 toeren uitkomt.

    Onlangs is het volgende er al aan gebeurd;

    - Gloei spiralen gecontroleerd op werking. Deze zouden goed moeten zijn

    - Verstuivers gecontroleerd en gereinigd door gespecialiseerd bedrijf.

    - Brandstof filter vervangen

    - Luchtfilter vervangen

    Laatst heeft garage de kop op druk gezet voor een lek test. En deze was goed.

    Toen heeft de garage een compressie test gedaan en daar kwam uit dat 1 cilinder 1 tot 1.5 bar minder compressie had. (lekte via de inlaat). Zou het hier mee te maken kunnen hebben??

    Ook als we heb starten vanuit koude positie dan loopt de motor niet helemaal netje hij geeft kleine plofjes. Zodra je gas geeft is het weg en als de motor warm is ook.

    Ook hebben we het probleem dat als de motor warm is hij moeilijker start als wanneer hij koud is.

    Als dit niet normaal ik wat zou het kunnen zijn? In welke richting zouden we het moeten zoeken? Ik heb het idee dat de bovenstaande problemen wel met elkaar in verbinding staan of 1 oorzaak hebben.

    Ik hoop dat jullie enig idee hebben.

    Al vast bedankt.

  • Rob530DH2002

    Het eerste wat me te binnen schoot was de turbodrukregeling. Begin simpel en check de slangetjes die daar onderdeel van uitmaken.

  • tjalling

    Wat ook een mogelijkheid is: het stekkertje van de brandstofrail. Deze zit onder de motorkap tegen de achterkant aan, bij het raam. Deze stekker wil gaan corroderen. Ik had precies hetzelfde namelijk.

    groet, tj

  • rick

    waar zit deze stekker ongeveer? aan de bestuurders kant?

  • tjalling

    motorkap open, achterin in het midden. Je kunt er bijna niet bij omdat je helemaal over de motor heen moet als je voor je auto staat. de dieselhogedrukleidingen komen uit de brandstofrail naar de verstuivers toe. achteraan deze brandstofrail gaat het stekkertje in. dit stekkertje moet je vervangen.

    succes, tj

  • Rob530DH2002

    Brandstofrail? De 525 TDS heeft geen commonrailmotor.

  • fsmit79

    Misschien kan je de luchtmassameter eens vervangen met een proefexemplaar?

  • Vakman Ruud

    Als het goed is heb je me direct gemaild en heb ik ook geantwoord.

    Klopt dat?

    Groeten.

    Ruud

  • rick

    Dag Ruud,

    ja dit klopt,ik had de vraag ook op hier gesteld maar de oplossingen liepen een beetje uiteen dat ik je direct ook maar een mail had gestuurd.

    groeten

    Rick

  • Rob530DH2002

    Als het probleem is opgelost, post je hier dan nog even de oplossing?