Beste lezers
Ik heb sinds kort een M3 e46 uit 2001 handgeschakeld (115d km) ( dealer onderhouden 3e eigenaar )
De auto rijd en ziet er prima uit echter als ik schakel dan hoor ik een zware bonk achterin de auto.
Als ik bijvoorbeeld weg rijd en overschakel in z’n 2e of 3e enz versnelling dan druk ik de koppeling in (logisch ) en zodra ik de pook in zijn versnelling zet en ik voel dat hij de versnelling pakt ( nog steeds de kopeling ingedrukt ) dan hoor ik de bonk achterin ik ben al bij de dealer geweest en deze heeft er snel naar gekeken en zegt het cardan . Ook ben ik bij een andere garage geweest en deze zij het ligt aan je dubbele vliegwiel, ik heb toen een afspraak gemaakt om deze te laten vervangen samen met de drukgroep. Na 3 dagen niets meer vernomen te hebben, heb ik gebeld met de garage en ze vertelde dat de schuif toch niet defect bleek te zijn dit hebben zij getest (?). Ze konden mij niet verder helpen met mijn probleem. Ik heb vervolgens de auto weer opgehaald en het probleem is nog niet verholpen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen via dit forum.
Alvast bedankt.
Bert