E39 automaat ombouwen naar steptronic

• Johan klaster

Hoi,

Ik heb een vraag:

Ik heb een E39 528i uit 96

Weet iemand van jullie ook of er extra kabels in de auto liggen om van een gewoone automaat naar steptronic te gaan.

Of als het makkelijk is om de kabel te vervangen waar alles bij in zit.

Want ik mis de kabel voor de sportstand en up en down shift en van de spoel (lock) en een die bij de versnellings indicator op komt.

Ik hoop dat er iemand is die daar wat meer over weet of het al een keer gedaan heeft.

Alvast bedankt.

Groeten,

Johan

• sander

zit er niet een heel andere bak onder jou auto als een steptronc uitvoering

• johan klaster

nee.

Onder een 528i steptronic zit ook een 5hp18 en onder mijn auto ook.

Groeten,

Johan

• sander

hmm onder mijn 528i bj 1997 zat een a5s310z ofwel een zf bak en die had idd steptronic

maar wat anders

waarom wil je dat in de praktijk gebruik je het bijna nooit hoor

• Johan klaster

Hoi,

Ik heb vandaag de kabel erbij gekregen en ingebouwd. heb de pook electrische aangesloten en het werkt zonder de computer te vervangen.

Kan nu zelf op en terug schakelen:)

Groeten Johan

• sander

zozo toe maar

knap hoor

is wel een xtra luxe ik had niet gedacht dat het zomaar kon

top!!

• Johan klaster

Ik zal binnenkort wel even een uitleg erop zetten hoe ik het gedaan heb .

En erin zetten hoe iemand met een computer geregelde automaat (zoals mijne (5hp18) het ook kan doen.

Groeten,

Johan

• wakes_bmw

Hey Johan,

Heb je de beschrijving al, of kun je er nog eentje maken? Ben namelijk met hetzelfde bezig, maar als jij het al gedaan hebt, hoef ik het wiel niet meer opnieuw uit te vinden ;-)

• Peter

Zolang je een automaat hebt die voor steptronice geschikt is, hoef je alleen het pookmechanisme (en de rest wat bovenop de bak zit) te vervangen.