**marc** Schreef:
——————————————————-
Hoi,
De motoren van de m20 reeks (520i en 525 eta) zijn minder geschikt voor LPG. Deze cilinderkoppen willen soms gaan scheuren of de koppakking gaat lek.
De m30 reeks is wel goed voor lpg (525i, 528i, 730i, 732i, 735i). Je moet wel uitkijken dat je geen backfire krijgt. Hier kan de luchthoeveelheidsmeter niet tegen. Zorg er dus voor dat de motor goed is afgesteld en de ontsteking, bougiekabels en bougies in goede conditie zijn. De 525i uit de e34 serie heeft trouwens ook een m20 motor, terwijl de 525i uit de e28 serie wel de voor lpg geschikte m30 motor heeft.
Greetz BMWe28
> hallo ,
>
> hoe zijn de ervaringen met de belastingvrije bmw
> 6cilinders op lpg? bouwjaren tot ongeveer 1985
> ik denk daarbij aan 5 serie e28 :520i/525i en 528i
> 525i eta 2.7
> en de e32: 728i 732i en 735i.
>
> wat is de levensduur van de cilinderkop/kleppen?
> zijn er nog aanpassingen nodig?
> wat zijn de te verwachten problemen?
> ik hoor graag de ervaringen. iets voor vakman Ruud
> ? of iemand anders die ervaring heeft mag
> natuurlijk ook reageren.
>
> grt Marc