leegtrekken accu X5

• C.Verbeek

Beste lezers,

Mijn probleem luidt als volgt. De accu van mijn X5 staat met onregelmatige tussenpozen leeg. Hij valt in de slaapstand en het gaat dan weer weken goed en natuurlijk als je het niet verwacht staat hij weer leeg. ANWB bellen, startkabels eraan stuk rijen gaat het weer dagen prima en dan s'morgens weer leeg. Ikken het verhaal van lekstroom en zekeringen trekken, maar wel eens in die zekeringenkasten gekeken? Bijna geen beginnen aan. Weet iemand of die een meer voorkomend probleem is. En wat er aan te doen.

Alle suggesties zijn welkom.

Gr. Chris

• r jaspers

Heb ik ook gehad bij mijn x5 bleek de kachelweerstand kapot(egel) waardoor soms de aanjager heel langzaam bleef draaien.

• Sander

Hallo,

Graag zou ik willen weten of het probleem ooit is opgelost, ik heb zelf een BMW 3-serie uit 2003 met exact hetzelfde probleem. Accu is nu al 2 keer vervangen omdat deze zo vaak leeg waren getrokken dat ze niet betrouwbaar meer waren. Op het moment is het zo dat ik iedere keer de min pool van de accu afhaal om te voorkomen dat de accu weer leeg loopt, een erg trieste situatie dus. Al meerdere keren naar de dealer geweest maar niks gevonden, zoals je zelf al aangeeft is het periodiek en is het dus bijna niet te vinden.

Graag hoor ik van je.

Sander

• Rob 520I E39 2001 GY49132

Sommige luxe modellen hebben voor de achterpassagiers een tweede ventilator gemonteerd en bedieningspaneel en ook dus het bekende egeltje,die dus ook kapot kan gaan,zie hiervoor de gebruiksaanwijzing.

De dealer kan met de uitleesapparatuur een lekstroom programma uitvoeren,hierbij wordt alles uitgeschakeld en met een stroomtang de lekstroom gedurende een half tot een uur gemeten.

Rob