BMW E61 2004 - MP3 CD's afspelen?

• Gert Jan

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik heb een E61 uit september 2004, met Breedbeeld Navigatie + iDrive, etc. Helaas kan ik geen MP3 CD's afspelen. Als ik dezelfde CD afspeel bij een andere kennis met een vergelijkbare auto (E60 uit juni 2004, Normaal beeld navigatie + iDrive) is dat bij hem wel mogelijk. Gezien de auto's tweedehands zijn weten we niet precies hoe dit mogelijk is gemaakt en waarom het bij mij niet werkt.

Ik las ergens op Internet de oplossing ‘Retrofit van iets’. Wat is dit precies, is dit een oplossing? Is dit softwarematig of hardware matig. Wie kan dit voor mij doen ?

Hoor het graag.

Mvg,

• sander

retrofit betekend achteraf in te bouwen

misschien heeft je maat een radio van een nieuwer type

soms kan het een maand of zelfs week schelen

• Gert Jan

Wel raar, want mijn vriend heeft een qua maanden iets vroegere auto. Anyway, is dit iets wat softwarematig achteraf ingebouwd kan worden, of moet echt de CD speler en/of wisselaar vervangen worden?

Mvg,

• Gert Jan

Ha, ik lees net mijn boekje goed door en mijn auto hoort ook echt MP3 te ondersteunen. Waarschijnlijk ligt het aan de bitrate of specifieke manier van branden???

Mvg,

• Gert Jan

Is er niemand die iets kan vertellen over dit probleem??

• theone

Hallo,

als hij mp3 kan afspelen moet het op de radio(of wisselaar) staan met een logo(mp3).

Dat het in het instructieboekje staat zegt niets, daar staan normaliter alle mogelijke opties in vermeld,ook als ze niet aanwezig zijn.

Dus het kan best zijn dat jij een mindere luxe uitvoering hebt van die radio.

Je moet anders gewoon ff bij de BMW-dealer langsgaan, die kunnen je dat zo vertellen.

• ulrik

Hallo Gert-Jan,

Heb jij inmiddels een oplossing? Ik heb hetzelfde probleem. Een E60 julie 2004, in het boekje staat dat hij MP3's afspeelt,maar hij doet het niet. Ik hoor het graag.

Groeten, Ulrik

• Rob530DH2002

Al geprobeerd MP3's vanaf CD-R i.p.v. CD-RW? Bij mijn CD-wisselaar (die helemaal geen MP3 aankan) zijn CD-RW's niet afspeelbaar, wel CD-R's.

• karel

Bel thommy.nl in lisse of wheelsonline.nl in sliedrecht

• Zino1976

Je moet naar de dealer en een afspraak maken voor een software update. Het is alleen mogelijk als je de software van je idrive laat updaten naar de huidige stand. Heb ik ook gedaan en dan werkt het! Succes