e39 motorkap probleem

• Cas

Heren,

Ik krijg mijn motorkap niet meer open van binnenuit. Kabel lijkt gebroken of lam. Wie weet er een truukje? Heb op het forum gezocht maar kom niets tegen waar het een e39 betreft. Mijn auto: 540i e39 uit 1997.

bedankt,

Cas

• maup

Hoi,

Ik heb hetzelfde eufel gehad,je moet je greep waar je normaal je kap mee opent binnenzijde losdraaien.Als je geluk hebt zie je daar nog een kabel zitten.Met een tang aantrekken en iemand anders de moterkap laten openen.Kom je er dan nog niet zoek dan op deze site naar kapote motorkabel.Bij mij ging het overgens niet zonder slag en stoot maar uiteindelijk wel gelukt.

Succes

• Cas

Maup, bedankt! Dat ga ik van het weekend meteen proberen. Er moet koelvloeistof bij zegt m'n dashboard dus hij moet nu echt open!

groet,

Cas

• maup

Cas,

http://bmw.startpagina.nl/prikbord/read.php?356,6036243,6036243#msg-6036243 **kabel om moterkap mee te openen is geknapt**

Heb de link waar alles instaat voor je gekopieerd.Bij mij klemde de moterkap aan de rechterzijde (als je er voor staat) en links had meer speling.We hebben hem uiteindelijk met behoorlijk wat kracht toch opengekregen.Probeer ook eens met hoogwaardige smering door de nieren wat op de sloten te spuiten.

Laat me maar weten hoe het is afgelopen.

• maup

En is het gelukt?

• Hans

Ik heb ook een 540i uit 1997 vandaag ook kabel gebroken.Oplossing althans bij mij, hendel en plastic beschermkap los schroeven,deze verwijderen dan kun je met een combinatietang of een griptang aan de kabel trekken en de moterkap ontgrendelen.

Succes

• tom68

Dit is ook nog een link,voor als de kabel onder de kap is gebroken.

http://bmw.startpagina.nl/prikbord/6036243/kabel-om-moterkap-mee-te-openen-is-geknapt!!!!!!#msg-6036243

Werkt het zelvde.

M.v.g tom.

• Johan Jansen

Hallo,

Wat ik kon doen bij mij e39 is bij de linkergrill, (2 luchtinlaten aan de voorzijde van de motorkap in het midden) Loshalen en met een punten de klem wegtrekken.

kleine moeite

• Johan Jansen

punten = punttang