Uitval teller unit E36 M3

• Virgil

Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende problem.

Ik heb een E36 M3 waarvan regelmatig de teller unit uitvalt soms heel kort soms enkele seconden.

Alles valt dan uit, na enige tijd gaat alles branden (zelfde als bij contact aan zetten) en daarna werkt alles weer (de dag teller gaat vaak wel terug naar 0).

Ik heb de klokken al uit het dashboard gehaald, ik kan niets vinden aan de stekkers of de klokken zelf.

Ik heb ookal de DME gecontroleerd en die is gewoon droog.

Het valt me ook op dat wanneer de tellers uit gevallen zijn, ook de ruitenwissers raar doen.

De iinterval stand word nog langzamer (grotere interval), de normal stand word interval, de snelle stand werkt nog wel.

Ik weet het niet meer, en kan ook niets vinden met de zoek functie, ik hoop dat iemand hier iets over kan vertellen.

Alvast bedankt!

• e46coupe

Misschien een defecte relai.

• Sven

Kan wel melden dat ik dit met mijn E36 Sedan (3.16i) ooit heb gehad, gelukkig was dit een auto als overstapper en heb ik hem niet langer gehad als een paar maanden. Wel destijds even naar de garage gebracht ter controle wat het was; hoogstwaarschijnlijk een circuit in het dashboard. Dit moest bij mij toen vervangen worden (wat ik neit heb gedaan aangezien de auto tijdelijk was) Helaas voor jou heb je er niet veel aan, echter weet je misschien wel een beetje in welke richting je moet zoeken.

Sven

• kartal

Re: Uitval teller unit E36 M3

Gepost door: e46coupe ()

Datum: 09 mei 2009 13:11

Misschien een defecte relai.

zit relai in de teller of ergens anders