Aanlopend geluid bij remmen op de motor

• fsmit79

525tds uit 97

Als ik mn gas helemaal loslaat, bijvoorbeeld bij 100km/h, en niet rem of ontkoppel, hoor ik een licht aanlopend geluid. Het is niet heel ernstig of hard, maar je hoort het wel en klinkt alsof de banden veel lawaai maken. Als ik vervolgens ontkoppel, of een heel klein beetje gas bij geef, is het weg. Het is niet snelheidsafhankelijk, hoewel ik het op lage snelheden bijna niet hoor.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Er is verder niets te merken bij het rijden, geen trillingen, trekken of schokken.

• Vakman Ruud

Cardan?

Groeten.

Ruud

• fsmit79

Beste Ruud,

wat kan daar dan mis mee zijn? Moet de olie vervangen worden, is ie gaar, zitten er lagers in, kan ik er eenklap op geven zodat ie het weer doet???

En betekent dat dat ik m moet vervangen voor een ruilexemplaar? Zijn die te vinden, kost zoiets?

• fsmit79

Beste Ruud (of ieder ander natuurlijk)

kan je nog aangeven wat er kapot kan gaan aan de as? Zit t m in de koppeling met het differentieel? Zit er ergens olie in, of juist lagers? Ik heb er geen idee van, hopeplijk kan je specifieker aangeven waarin het volgens jou zou kunnen zitten.

alvast bedankt!

groet Frank

• Bart

Hallo!

Heb je dit nog opgelost? Ik heb precies hetzelfde met mn e36 325!

Groeten,

Bart