radio/boordcomputer storing

• Danny528

hallo

heb sinds vandaag een probleem met mijn BMW 528i

tijdens het rijden stopte ineens de radio en een paar seconden erna viel de boordcomputer uit.

heb alle zekeringen nagekeken en zijn in orde! ook werken mijn knipperlichten op het display niet en aan de buitenkant van de auto wel en ook met de gevarenlichten het zelfde.

Weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand dit probleem ook gehad en weet mij de oplossing te vertellen

Mvg Danny

• Koopman

Heb problemen met mijn BMW 530 d van 1999, 300.000 km. Prima auto echter boordcomputer problemen. Display slaat soms vast, continue branden van de remlichten, knoppen op het stuur werken soms niet, ruitenwissers weigeren soms, stuur gaat electrisch op en neer tijdens rijden, radio doet het soms niet,enz. Vorig jaar ook al een keer problemen gehad, nieuwe accu en het was stukken beter. Kan het zijn dat de boordcomputer te weinig spanning heeft? Wie kan mij helpen?

Gr. Marco

• Jay

Kan het electrische gedeelte van het contactslot zijn.

Zie link:

http://bmw.startpagina.nl/prikbord/9037793/electronische-storing-e39-530d-touring-opgelost#msg-9037793

• Jay

Heb je al een oplossing?

• Marc

Hallo Danny,

99% zeker dat dit het elektronische gedeelte achter je contactslot is. Ik had ook last van uitvallen geluid radio / scherm, ruitenwissers die raar deden en binnenverlichting soms aan/soms uit. Ik heb dit onderdeel bij de dealer gehaald (terwijl ik nog een nieuwe had liggen overigens in mijn auto), vervangen en alles werkt weer top! hooguit 20 minuten werk. Kap onder je stuur los, het onderdeel losschroeven en klaar…

Ik heb dit onderdeel dus nog nieuw voor je liggen in de doos. Volgens mij heb ik er iets van 45 euro voor betaald…

• keesE39

marc,

ik schuif net aan,maar toch ff een vraag,als ik die kap onder me stuur verwijderd,zie ik dan dat elektronische gedeelte gelijk zitten?welke kleur heeft het?en is het moeilijk om te demonteren?grt,kees

• sander

ja \zwart/mwah!

• Stef

Hallo Danny,

Ik weet niet of jouw probleem inmiddels is opgelost, maar ik heb hetzelfde probleem met mijn 330ci uit 2000. Knipperlichten die wel werken, maar de indicatie niet. Radio bediening valt uit en menu functies op de boordmonitor. Gebeurd vaker in de winter.

Gr, Stef