Bremslicht Elektrik

• Groen J.C

Hallo allemaal,

Ik krijg sinds enige tijd om de 4 a 5 dagen een melding van Bremslicht Elektrik.

Vlgs de handleiding van mijn auto een BMW E36 E20i touring 1996 Vin E63074.

Met deze storings melding doen mijn remmen en lichten het nog steeds geen uitval

Na het uitzetten van het kontakt kan ik zonder melding weer 4 dagen rijden alvorens de melding weer verschijnt.

Wat kan ik het beste doen heb alle 2 de remlampen vervangen, nieuwe zekering behalve het derde remlicht,deze kan ik wel afkoppelen.

De remschakelaar nazien of vernieuwen of de kabels vernieuwen=nieuwe bijtrekken,mijn vermoeden is een niet goed functionerend remschakelaar.

De mogelijke storing wordt uigebreid beschreven in de handleiding dus het is geen onbekende,maar voor mij nog steeds.

Wie heeft er een goed advies hoe dit is op te lossen of naar gekeken moet worden.

Dank Joop Groen

• BMWMaX

9 van de 10x is de remlichtschakelaar de boosdoener

• willem e36

hoi joop,

ik denk dat we allebei dezelfde auto hebben, en die melding krijg ik ook zo af en toe , ik heb ook niks kunnen vinden,

na het contact uitgeschakeld te hebben verdwijnt de melding weer

gr willem

• Vakman Ruud

Laten uitlezen en de Licht Module laten resetten.

Succes.

Ruud

• J.C.Groen

Hallo,

Bedankt voor de reactie's ik heb mijn remschakelaar ( €24 dealer) vervangen en tot nog toe is de melding weggebleven.

Ik zal de lichtmodule nog resetten met carsoft en dan heb ik er weer alle vertrouwen in.

Mocht het toch weer mis gaan meldt ik mij zeker weer.

groet Joop groen

• sebastiaan

hallo ik zit al een tijdje met dezelfde storing in mijn bmw e36 328i automaat bremslicht elektrik nu is het dan zover dat wanneer ik mijn auto start loopt hij zomaar maar dan wil ik rijen dan moet ik de rem in trappen om te schakelen maar dan klapt zo ineens de zekering eruit en mijn tellers van de benzine en temperatuur doen ook niks meer en mijn remlichten doen ook niks meer

wie kan mij uit deze situatie helpen?

• Groen jc

Bastiaan,

Ik zou toch eerst de remlichtschakelaar vervangen en dan kijken of de zelfde storingen er nog zijn.

Mogelijk ontregelt hij je bordcomputer mogelijk maakt de schakelaar toch sluiting.

succes Joop Groen

• sebastiaan

mr groen

nou dan ga ik daar eerst naar kijken eerst bedankt en als het wel/niet gelukt is dan reageer ik wel weer ff