Welke BMW?

• Japie

Heb nu een 316 touring en was benieuwd naar het verbruik van verschillende BMW op benzine uitvoering.

Heb verder geen problemen, kan prima mee komen maar iets meer vermogen zou welkom zijn, maar is het verbruik nog acceptabel?

Mijn verbruik is nu gemiddeld 1op11/12 en dan rij ik het meeste in de stad.

• sander

eeh tja meer vermogen is duurder rijden simpel!

mijn 528i sedan automaat doet rond de 1 op 9 in de stad en op de snelweg is 1 op 12 a 13 mogelijk als je rustig aan doet

pas nog naar assen geweest en rond de 140 gereden dan doet ie 1 op 10 gemiddeld

• Rob530DH2002

Het verbruik kun je bv. hier checken: http://www.autotrader.nl/auto/autogids/autospecificaties.htm

Als je een auto wil met een grotere motor maar je vind het verbruik ook belangrijk koop dan zeker geen automaat, daarin vinden enorme verliezen plaats. Bij mijn auto is er volgens opgave van BMW een meerverbruik van 22% in de stad en 12,5% op de snelweg als er een automaatbak in zou zitten.

Verder is het gebruik van het gaspedaal en rem ook erg bepalend voor het verbruik, als je de auto veel laat uitrollen en het rempedaal relatief weinig nodig hebt en niet te vaak flink optrekt kun je ook met een grotere motor zuinig rijden. Maarja af en toe moet natuurlijk ook even stevig het gas er op he om toch weer te weten dat je bewust niet voor een Suzuki Alto of iets dergelijks hebt gekozen. :)

• Japie

Precies rob, ik weet dat bij de Audi dat de 1800 zuiniger is dan de 1600, en ik vroeg mij eigenlijk af als dit bij de BMW net zo was.

Rij nu 4 jaar BMW en ben het gaan waarderen, en kijk langzaam naar een andere, vandaar mijn vraag.

Suggesties zijn welkom.

• sander

is idd bij bmw ook wel zo

het is niet altijd zo dat een sterkere motor meer verbruikt het kan zo zijn dat de motor eigenlijk te licht gekozen is voor de massa van de auto bij sommige typen

de oudere 5 series bv een 518 of zelfs 520 konden wel eens duurder lopen dan een 525

en een automaat is niet gunstig voor het verbuik alhoewel ik denk dat het nog wel wat meevalt zeker op langere stukken maar zoals al gezegd is het zeker niet gunstiger

ik denk dat je rustig naar een 320 of 325 kunt kijken en dan nog redelijk gunstig kunt rijden wat brandstofverbruik betreft

maar of deze net zo weinig verbruiken als de 316 denk ik nu ook weer niet

• BMWMaX

Gemiddeld loopt vrijwel ieder model rond 1:10. Automaat is niet persé veel duurder. Mijn automaten reden allen ook rond 1:10 gemiddeld.

• sander

is in principe wel waar max !

• blaakmaster

mijn e36 325 coupe uit 1992 doet gemiddeld 1:10

ik hoef hier niks geks voor te doen en rij voornamelijk kortere stukken, niet veel snelweg

rijdt prinsheerlijk met lekker veel koppel en terkkracht

groet christiaan

• Rob530DH2002

Aha, dus 12,5 tot 22% meerverbruik is niet veel? Niet zelf bedacht hoor, zo staat het in het boekje van mijn 530D en als ik kijk wat anderen met automaat hier als verbruikcijfers hebben gepost klopt dat wel.

Dat lijkt mij wat aannemelijker dan de opmerking ‘Gemiddeld loopt vrijwel ieder model rond 1:10…’

• tjalling

die waarden lijken mij wel erg veel rob. ik rij met mijn 530DA met veel stadsverkeer gemiddeld 1:12,8. wat zijn jouw waarden rob?

het is trouwens niet alleen het verbruik ook de ontspannenheid van rijden vind ik met een automaat fijn. Dit is mijn eerste automaat en ik wil niets anders meer.

groet, tj