Ik hoop met dit onderwerp alle aandachtspunten op een rijtje te krijgen voor het invoeren van een auto. Ook van belang zijn de kosten die je moet maken. Helaas kan ik dat op geen enkele site fatsoenlijk terug vinden. Heeft iemand een site waarin je zonder eerst 15euro te betalen, in een overzichtelijk stappenplan kunt zien wat je moet doen, wat dat kost en welke keuzes je hebt?
Duidelijk is dat het hier ongeveer op neer komt;
- RDW keuring (wel of niet? Als ie in het land van herkomst is gekeurd, moet de RDW dan ook nog kijken?).
- APK (wel of niet, zie boven)
- inschrijving in NL (invoerrechten indien van toepassing) (wanneer wel, wanneer niet?)
- BPM (korting per aantal maanden vanaf bouwjaar, maar korting waarop? En wat moet je nu feitleijk betalen?).
- Kentekenplaten (kan ik me iets bij voorstellen wanneer je eenmaal nederlands papieren hebt gekregen)
- Verzekeren ( ok, in Nederland, da's duidelijk, maar hoe krijg je de auto uit het land van herkomst? Vriendelijk afspreken verkoper?)
En wat kost het allemaal?
Hopelijk worden er niet alleen maar linkjes geplaatst, want ik hoop eigenlijk op deze site een duidelijk stappenplan te kunnen zetten. Tenzij die toch bestaat, dan graag die ene link, waarmee alle vragen worden opgelost!