achterklep gaat alleen met afstandsbediening open

• brw

Hallo Allemaal,

Is er iemand die mij kan voorzien van de juiste tip?

Krijg mijn achterklep niet meer open met de bediening op de achterklep en met de schakelaar die aan de bestuurderszijde bij je benen zit.

Ben al wezen zoeken op het net maar het antwoord heb ik nog niet kunnen vinden.

Kan hem alleen nog openen met de afstandsbediening.

Het gaat om een 530 d e39.bwj 2001

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Dennis

• Vakman Ruud

Dan zit het probleem in de schakelaar in de klep.

Succes.

Ruud

• william_e39

Beste Dennis,

Ik denk dat ik je kan helpen ik ben zelf in het bezit van een e39 uit 1997 ik heb zo'n soort gelijk probleem gehad alleen deed bij mij de bediening op de achterklep het niet ik heb toen zo'n nieuwe schakelaar gekocht maar nee hoor hij werkte nog niet.

Wat is er denk ik bij jou ook aan de hand als je de kofferklep opent zie je aan de rechterkant een kabelboom met rubberen hoes vannuit de klep die de auto in lopen je moet deze hoes is verwijderen en goed de draden nakijken ik had 2 draden die goed beschadigd waren en jawel hoor 1 draad was geheel gebroken dit komt door het openen en dicht doen van de klep al die jaren.

Ik heb toen de gebroken draad aan elkaar gesoldeerd en goed in de isolatietape gewikkeld niet te dik anders krijg je de rubberenhoes er niet meer er overheen en de licht beschadigde draden ook met isolatietape opnieuw beschermd rubberen hoes er opnieuw overheen geschoven.

En alles werkt weer naar behoren!!

Bij jou zouden er wel eens 2 geheel door kunnen zijn.

Succes!!

Gr William.

• brw

william_e39 Schreef:

——————————————————-

> Beste Dennis,

>

> Ik denk dat ik je kan helpen ik ben zelf in het

> bezit van een e39 uit 1997 ik heb zo'n soort

> gelijk probleem gehad alleen deed bij mij de

> bediening op de achterklep het niet ik heb toen

> zo'n nieuwe schakelaar gekocht maar nee hoor hij

> werkte nog niet.

>

> Wat is er denk ik bij jou ook aan de hand als je

> de kofferklep opent zie je aan de rechterkant een

> kabelboom met rubberen hoes vannuit de klep die de

> auto in lopen je moet deze hoes is verwijderen en

> goed de draden nakijken ik had 2 draden die goed

> beschadigd waren en jawel hoor 1 draad was geheel

> gebroken dit komt door het openen en dicht doen

> van de klep al die jaren.

> Ik heb toen de gebroken draad aan elkaar

> gesoldeerd en goed in de isolatietape gewikkeld

> niet te dik anders krijg je de rubberenhoes er

> niet meer er overheen en de licht beschadigde

> draden ook met isolatietape opnieuw beschermd

> rubberen hoes er opnieuw overheen geschoven.

>

> En alles werkt weer naar behoren!!

>

> Bij jou zouden er wel eens 2 geheel door kunnen

> zijn.

>

> Succes!!

>

> Gr William.

Bedankt voor jullie snelle reactie, echt super! ga morgen meteen even kijken.

Bedankt.

groeten Dennis

• fsmit79

en gelukt?

• brw

Hoi,

Het is helaas niet gelukt… switch in handgreep vervangen…dat hielp niet …draden bekeken… maar die waren nog als nieuw en nu …Nu weet ik het niet meer ….Help want het is echt niet prettig om steeds je sleutel uit het contact te halen om de afstandsbediening te kunnen gebruiken voor je klep.

Groeten Dennis

• Sven

Je hebt trouwens ook een knop bij de hendel van je motorkap zitten. Ik had toen ik mijn Bmw E39 kocht hetzelfde probleem, echter wist ik geeneens dat er een knop zat in de kofferbak ervoor ! Weet dat het geen oplossing is, maar misschien voor tijdelijk wel prettig :)

• fsmit79

VOlgens mij doet die het bij de TS ook niet.

• ton

had ook dit probleem bleek de massa draad in de achterklep kapot te zijn als je de glazenklep opent zit er aan de rechterkant onder het plastic een draatboom die gaat onderaan de klep naar binnen daar zat bij mij het probleem maar zag totaal niks tot ik ging meten met een spanningzoeker het slot wordt aan gestuurd met massa voor de tullen gemeten en na de tullen en daar zat het probleem groeten ton