slechte ontvangst MK4

• E39-E39

Hallo,

Ik heb net een BMW E39 gekocht bj 2002

Hier zit een MK4 radio/navi in.

Navigatie werkt perfect maar de ontvangt van de radio is een drama.

Radio 1,2 en 3 gaat nog maar de comerciele zenders zijn zeer slecht.

Signaal valt gewoon weg.

Waar kan dit aan liggen?

Wie kan mij wat tips geven?

• nummer22

Heeft niets te maken met de MK4 maar met de radiomodule. Die zou ik na laten kijken bij wheelsonline.nl

• E39-E39

Ik heb de radio inmiddels gevonden.

Deze blijkt links achter te zitten.

Wat mij opvalt is dat hier geen antennekabel naar toe gaat.

Hoe ontvangt deze radio zijn signaal ? (zit ook geen antenne aansluiting op)

Ik wilde namelijk voor een test hier even een andere antenne kabel opzetten om de horen of het dan beter is.

Even ter info:

Bij een lange rit van utrecht naar groningen heb ik bij Utrecht wel redelijke ontvangst

Op een gegeven moment wordt de ontvanst steeds slechter.

Kan me toch niet voorstellen dat dit aan de radio ligt.

Heeft iemand misschien een bedradingsschema om te zoeken waar ik de antenne kabel kan vinden ?

• robbiepetje

Bij de touring zit hij in de rechter achter ruit.(antenne)

• Rob530DH2002

BMW WDS - Wiring Diagram System: http://spaghetticoder.org/bmw/wds/

Wel eerst even de Adobe SVG viewer installeren: http://www.adobe.com/svg/viewer/install/mainframed.html

Lees daarna eerst even kort de bedienings-instructie door, het navigeren werkt niet hetzelfde als m.b.v. de DVD, je ziet bv de knoppen die voor de DVD bedoeld zijn maar die werken niet via de webversie.

• E39-E39

Ok bedankt.

Ik zal het eeens even doorspitten.

Ben gisteren zelf nog aan het zoeken geweest en vond in de achterte stijl (links)een soort van antenneversterker die weer angesloten was op de raam antenne.

Toen ik hier de stekker uit trok had ik helemaal niks meer.

Kon het kabeltje maar een halve meter volgen in deze ging op in een dikke kabelboom.(maar ging niet naar de radio)

Hopelijk dat dit schema meer duidelijkheid geeft.

• Chris

Bij mijn vorige BMW (E34 touring) had ik ook slechte radio ontvangst. Bleek dat de antenne, die net als bij de E39 in het raam zit of eigenlijk op het raam is opgedampt, onderbroken sporen had. Precies bij de aansluiting bij het raam rubber was hij ook beschadigd. Ben toen bezig geweest met geleidende verf en zo om dit op te lossen maar kreeg toch steeds weer last van slechte verbinding en slechte ontvangst. Later gewoon een dak antenne gemonteerd.

Misschien heb jij hier wat aan. Kan in ieder geval geen kwaad de spoortjes op de ruit eens te checken met een ohm meter.

• E39-E39

Na veel zoeken nog niks verder.

Het bedradingsschame wordt ik tuureluurs van omdat er verschillenden soorten audio systemen in omloop zijn.

Ben er nu wel achtergekomen dat als ik het achterraam of gehele klep omhoog doe dat de ontvangst wat beter wordt.

Snap eigenlijk niet waarom( antenne zit volgens mij in het linker achterraam)

Nu zit er volgens het schema ook ergens een FM-Amplifier.

Locatie =underside of rear lid top

Waart is dit???

Is dit ergens in de achterklep ?????????

Kan daarom het signaal beter worden als ik de klep omhoog doe.

Heb daar al zitten zoeken maar kan niks open krijgen.

Ben bang dat het allemaal van het " snap on break of spul is"

• Rob530DH2002

Heb je al op bmwfans.info of realoem.com gekeken?

Mogelijk heb je hier iets aan:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DS11&mospid=47553&hg=65&fg=30

• E39-E39

In moet achter de bekleding zijn op de linkerkant van de kofferruimte (touring)

Hier zit namelijk ook een antenne versterker.

Volgens het bimmerforum blijkt dit ook nog al eens een bottleneck te zijn.

Weet iemand hoe ik dit kan vewijderen?

Ik kan maar 1 schroef vinden maar er zouden meer moeten zijn want ik krijg het er niet af.