motor storing lampje

• cris

Hallo ik heb zins 3 maanden een BMW e39 528i bj 2000, wat mij goed bevalt na 9 jaar lang een 3i8is coupe gehad te hebben.

Het motor storing lampje gaat steeds branden ik ben er al een paar keer mee naar de garage geweest en uitlaten lezen.

de eerste keer is er een nieuwe aanzuig slang op de inlaat gezet en de twee de keer een nieuwe lucht massa meter.

het probleem blijft zich voor doen, als de motor koud is loopt hij ook niet goed statineer, als de meter uit het blauw is gaat het wel goed.

soms bij een warme start loopt hij ook niet goed stationeer.

soms gaat het lampje ook weer na 3 dagen uit en vervolgens na een paar dagen weer aan, dit alles gebeurt meestal bij een koude motor stationeer draaien.

maar ook wel als hij warm is, verder merk je er niets aan met het rijden, ook als het lampje brand.

Weet iemand mischien wat het kan zijn.

Vrg Cris

• Rob 520I E39 2001 GY49132

Chokesensor,krukassensor of nokkenassensor??????Moet uit te lezen zijn,maar dan wel met de juiste apparatuur,dus bij de BMW-dealer,fouten resetten en daarna kijken wat er terugkomt als fout.

Rob.

• Wilko

He Hallo,

Ik heb het zelfde probleem, alleen met een x5 uit 2001, maar daar ligt volgens mij de zelfde motor in.

Garage zegt, ligt waarschijnlijk aan de lucht massa meter, maar zeker kunnen ze het niet !

Omdat hij alleen gaat branden als ik op de snelweg rij, en volgens de garage niet schadelijk is heb ik het eigenlijk maar zo gelaten.

Volgens de computer kwam de luchtverhouding buiten de tolerance, vandaar !

Gr

Wilko

• cris

De luchtmassa meter is al vervangen, en inderdaad het kan geen kwaad maar wil het wel op gelost hebben, want hij loopt soms ook niet lekker stationeer.

Vandaag weer de garage opgebeld voor een afspraak, en gemeld dat het probleem nog niet is op gelost, het is geen sensor want dat moet hij dan aan geven met het uitlezen volgens de garage, mischien dat het iets met vacum temaken heeft volgens de garage, eind volgende week ga ik er heen dus maar weer af wachten.

Hoep dat het weer dan ook beter is kan ik mijn dikke M5 velgen er onder laten zetten, die liggen daar in opslag.

Gr Cris

• ron78

En is het opgelost?

• Michiel

Ook ik heb problemen met mijn BMW 320. Het lampje gaat spontaan branden, de motor loopt prima, trekt goed op etc.Ik ben er al 2 maal mee naar de garage geweest, maar volgens de garagehouder gaat als je de auto uitzet het systeem resetten, waardoor je het niet meer kunt uitlezen. Het lampje blijft overigens wel gewoon branden als je de motor hebt uitgeschakeld en weer opnieuw start. De garage reset hem dan en leest hem uit, maar hij geeft geen foutmelding. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Graag uw reactie

• Chaco

Halllo,

Ik heb een BMW 318i e46 bj 1999

sinds kort heb ik een nieuw automaatbak in laten zetten

maar de motormanegement lampje blijft maar branden ik ben er naaar garage geweest die wisten ook wat het was

en de dealer heeft mij verteld dat er paar dingen kapot waren die heb inmiddels vervangen en de probleem is nog steeds niet verholpen,met rijden houd het in en dan kan ik weer normaal rijden als ik stil sta trilt de auto de toerenteller blijft wiebelen en even later doet ie weer normaal,,,??

KAN IEMAND MIJ A.U.B

VERTELEN HOE IK VAN DIT PROBLEEM AF KOM!!

met vriendelijk groet

• Jan

Hallo,

Lees de reactie's van jullie over het lampje van de motorstoring.

Bij onze bmw 320i brand het lichtje ook regelmatig wel laten het dan uitlezen maar kunnen niet achterhalen waar het aan ligt.

Wij hebben gas in onze auto zou het daar misschien door kunnen komen?

Mijn vraag is dan ook heeft iemand het al kunnen achterhalen waar het aan kan liggen.

Zie graag reactie tegemoet

Mvg

Jan

• chaco

hallo ik ben er weer beetje verder gekomen dacht ik !

heb nu een nieuwe luchtmassameter in gezet

de auto trilt niet meer gelukkig maar de motor storng lampje blijft helaas wel nog branden

ik heb het weer laten uitlezen en hij geeft nu aaan

Controleer brandstoftoevoersysteem???

Weet iemand wat dit in houd aub!!!

MVG C

• Barrie

Heb ik ook gehad bij mijn 323Ci E46.

Probleem blijft terugkomen en elke keer als je hem uit laat lezen komen er andere storingen tevoorschijn, maar men kan niets vinden, want wanneer deze gereset is is alles weer normaal.

En dan blijft het soms ook weer een maand weg. Ik heb de auto verkocht omdat ik het idee had dat als de BMW-dealer het al niet weet je de auto beter kan verkopen.

Grt Barrie