kilometerstand controleren

• Gerrit E36

Hallo,

Ik ben van plan om een 530D E39 uit 2001 te kopen.

Deze auto heeft volgens de teller 279000 km gelopen.

Dit zou aannemelijk kunnen zijn maar kan natuurlijk ook veel hoger zijn.

Door inbraak in de auto is de MK4 navigatie met alle boekjes weg(complete map met gebuiksaanwijzing en onderhoudsboekje) en hierdoor vrij scherp geprijst.

De auto is niet bekend in NAP.

Dit komt omdat de wagen altijd in Duitsland in onderhoud is geweest.

(aantal facturen hiervan lagen nog in de auto)

Nu heb ik gelezen dat de kilomterstand in de sleutel wordt opgeslagen, klopt dit.?

Als ik met deze auto naar de dealer rijd kunnen ze dan de werkelijk kilometerstand aflezen uit de sleutel ?

Of is er een andere manier om de werkelijke kilometerstand te achterhalen?

Ik wil graag zeker weten dat ik niet wordt belazerd.

gr

Gerrit

• sportfan27

- Boekjes weg

- Geen NAP

- Import auto

- Vaag verhaal

- Prijs niet conform de markt

…dit zijn voor mij genoeg redenden om de auto lekker te laten staan , en de km stand in de sleutel ? Nooit van gehoord .

Je kan wel via het vin-nr bij elke bmw dealer een uitdraai van onderhoud laten maken maar aangezien deze wagen altijd in duitsland heeft gereden heeft dat geen zin .

• bmwede

ik zou deze auto niet kopen , hoe aantrekelijk het ook mag klinken ga er maar van uit dat het een verzonnen verhaal is

• vinnie

Als het goed is kan de dealer de

lichtcontrole moduul uitlezen, deze slaat ook de werkelijke kilometerstand op.

• theone

Volgens mij staat idd de kilomterstand in de sleutel.

Ik zou gewoon ff de bmw-dealer bellen en het verhaal uitleggen.

Succes.

• Gerrie E36

HET IS GEEN IMPORT AUTO.

Kenteken is gewoon van 2001.

De eerste eigenaar woonde in de grensstreek.

Onderhoud in Duitsland in uitgevoerd bij de BMW dealer in Meppen.

• sander

bij de dealer kunnen ze de auto uitlezen en zien welke km stand in de auto zelf is opgeslagen die in het dashboard kun je wijzigen die in de auto zelf niet

of met carsoft

• Rob530DH2002

Beoordeel een auto niet alleen op km-stand, als de auto in zeer goede toestand is en alle techniek tiptop en de prijs is ook nog eens goed…

• Rob530DH2002

Nog één ding over de NAP, als het een Nederlandse auto is moet ie dus ook al die jaren hier gekeurd zijn en bij de APK wordt de km-stand ingevoerd in het NAP.

• Martin

Als je de dealer kent waar die in onderhoud was (helmink &sohn?) dan bel je die toch?

Groeten Martin