stationair probleem bmw 328i uit 99

• pierre

wanneer ik de auto start loopt de motor in eerste instantie goed, na ongeveer 1 a 2 minuten is mijn toerental bij stationair draaien niet meer constant, het gaat dan op en neer tussen de 1000 en 500 toeren en soms valt de motor zelfs uit, maar kan ik hem gewoon weer starten. Dat doet hij zolang totdat de motor op temperatuur is en dan loopt hij perfect. Weet iemand hier wat dit probleem zou kunnen zijn ????

• 330i e90

Ik heb exact hetzelfde probleem bij mijn 328 e46 uit 1999 warm totaal geen last .er is geen storing aanwezig ik heb de temp. sensor al vervangen,de stationair regelklep gereinigd,vacuumslangen vervangen,de regelklep onder het inlaatspruitstuk al vervangen maar zonder resultaat.Hij doet dit inmiddels al 2 jaar het wordt ook niet erger.

• **MARCe36_325tds_autom**

Het schijnt voor tekomen dat de temperatuursensor op het motorblok kapot kan zijn waardoor er onjuiste gegevens aar de computer gaan waardoor er vooral koud niet de juiste hoeveelheid benzine ingespoten wordt.

al uitgelezen?

ik heb vakman Ruud hier dikwijls over gehoord . misschien helpt dit je op weg.

zoek eens op het forum op temperatuur sensor .

succes

grt marc

• pierre

Ik heb al zoiets gevonden, maar het gaat hier om een 528i uit 99 ik weet niet of dit hetzelfde blok is Marc, in ieder geval bedankt voor je reacktie

• Vakman Ruud

Wel dezelfde dubbele sensor.

Groeten.

Rudu

• pierre

Hoe bedoel je Ruud zijn dit twee sensors ?

De garage heeft de vacuumslangen vervangen, maar dat heeft niet geholpen. Zou het nog iets anders kunnen zijn als die sensor ?

• Vakman Ruud

Het is een sensor met twee meet elementen.

Hierover is een fabrieks melding dat door koelvloeistof invloed de sensor problemen kan geven en vervangen moet worden.

maar welke dealer leest zijn documentatie?

Groeten.

Ruud

• 330i e90

bij mijn 328 is deze sensor al vervangen zonder resultaat en ook geen foutcodes.

• pierre

Bedankt Ruud voor deze snelle reaktie, ik zal dit morgen de garage bellen.

groeten , Pierre

• pierre

Is dat dan de sensor in de cilinderkop die bij jou vervangen is ?