vraag voor vakman ruud verwarming

• Vakman Ruud

Deze software is alleen te gebruiken op de computer ETK is de onderdelen catalogus en TIS het werkplaats handboek.

Dus geen koppeling met de auto, daar is oa. Carsoft voor.

Groeten.

Ruud

• Rob530DH2002

DIS software is aan de praat te krijgen op een PC met het juiste pakket aanvullende software en hardware, niet iets voor beginners. Je kunt dan vrijwel alles wat de dealer kan, zie eerder topic: http://bmw.startpagina.nl/prikbord/read.php?356,4101288,4101291#msg-4101291

• sander

dis hardware is wel aan te komen maar vrij duur zeker tov aan setje carsoft

• Rob530DH2002

Zie mijn post hieronder die verwijst naar een oudere post. Het kost een hoop configuratiewerk als je het niet out-of-the-box koopt, maar op basis van een oude PC en een speciale module van ca. 70,- bouw je een zelf een DIS systeem.

• sander

ok dat valt me mee ik heb dis wel veel duurder gezien maar dat was dan wel helemaal compleet werkend

• Jan

Hoi Ruud,

Als verwarmings expert een vraagje :-)

Ik heb net een E39 530d uit 1998 gekocht. De aanjager (dus ventilator voor de koeling.verwarming in de auto) draait op een constante snelheid. Als ik op de ECC op + of - druk heeft geen enkel effect. Heb jij een idee wat dit probleem kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Jan Klaverdijk

• Rob 520I E39 2001 GY49132

Ik denk dat de regelaar van de ventilator defect kan zijn,wordt ook wel egel of stekelvarken genoemd,is een kwaaltje van de E39.

Rob.

• michel

hoi vakman ruud,,,ik had op inet een lijstje met codes gevonden ,,om je sleutel ,voor centrale deurvrgrendeling weer aan de praat te krijgen,,,heb alleen de vrkeerde uitgeprint en kan nu de goeie niet meer vinden….ik heb een bmw compact uit 97….weet jij toevallig een code die ik kan proberen…..alvast harstikke bedankt gr michel

• rene.zeegers@home.nl

Hallo Ruud.

Vandaag de bedieningsdisplay en egel vervangen. geen resultaat. Probleem is dat de ventilator niks doet. als ik rijd komt er wel een heel klein beetje warme lucht door de inlaten. Voor de rest is het veel te koud en bijna bevroren voeten op dit moment.

Ruud, kan je me helpen.?

O,ja het is een e39 525tds van 1998

• Rob530DH2002

Uiteraard heb je de zekering gecontoleerd, de grote 40A achterin bij de accu?