vraag voor vakman ruud verwarming

• maup

Hallo ruud mischien kun je me helpen.De kachel van mijn cabrio e36 325i werkt niet optimaal!! Hij werkt alleen op stand 4 en dan valt hij soms uit.Heb zelf de unit eruit gehaald of ik zelf iets kon zien.Weet jij hoe ik deze storing kan verhelpen.

Alvast bedankt,

maurice

• sportfan27

Ik ben geen Ruud maar het lijkt mij een defecte weerstand.

• frans

Als je met stand 4 de ventilator bedoelt is de “egel” kapot dit is een elektronische regelweerstand die in de kachel zit achter het kastje, kost ongeveer 50 Euro.

• maup

Ja inderdaad de ventilator,bedoel je met het kastje de unit waar de draairegelaars van de kachel aan vast zitten?

• frans

Met het kastje bedoel ik het dashbord kastje rechts, je moet dit verwijderen en dan zie je een stekker in kachel zitten dit is de regelaar van de ventilator snelheid>

• Vakman Ruud

Nog vragen?

• maup

Vakman Ruud Schreef:

——————————————————-

> Nog vragen?

Jazeker frans en sportfan 27 hadden het over een kapotte weerstand (egel),en hij geeft alleen warmte af op stand 4.Echter op deze stand happerd hij ook wel eens.Weet je zeker dat dit aan de weerstand ligt dan ga ik hem van t weekend ff weer voorelkaar maken.

• maup

heb inmiddels de egel vervangen en hij doet het weer bedankt

• Richard Nienhuis

Hallo Ruud ,

Kan men een stoelsensor in een BMW E60 zelf ook vervangen of is dit niet te doen?

Mvrgr,

Richard.

• hoting

Hallo Ruud,

ik heb van een vriend van mij de originele bmw software gekregen DIS/TIS/ETK 2005.

Ik ben nu op zoek naar de juiste obd kabels om te gebruiken met deze software en hij zei dat ik dat het

best aan U kon vragen.. Het heeft bij hem wel gewerkt maar hij heeft het al jaren niet meer gebruikt..

Ik hoop dat U mij verder kan helpen, bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Gunnar Hoting