abs storing bmw e39

• Rob

Hallo ik heb een bmw 520i e39 met een storing nl het abs lampje met het oranje

waarschuwings 3 hoekje gaat regelmating aan soms paar keer per dag en dan weer eens een paar dagen niet .

ik heb hem uit laten lezen waaruit bleek dat de links voor de wiel sensor stuk was.

nu is de wielsensor v v ,maar na een dag is het weer precies hetzelfde .

is dit een meer voorkomend probleem ?

gr Rob

• Vakman Ruud

De andere sensoren hadden gelijk goed schoon gemaakt moeten worden.

Dat zal je nu zelf moeten doen, bv in de wasstraat op het midden van de binnenkant van de wielen spuiten.

Daarna, als het blijft , weer uitlezen.

Succes.

Ruud

• Fred

Heb hetzelfde meegemaakt.

eerst linksvoor vervangen toen reschtsvoor toen beide achter,

Nog steeds de melding. Toen de gehele unit maar vervangen was wel ff 400€

Hoop dat het bij jouw anders uitvalt.

Rob schreef:

>

> Hallo ik heb een bmw 520i e39 met een storing nl het abs

> lampje met het oranje

> waarschuwings 3 hoekje gaat regelmating aan soms paar keer

> per dag en dan weer eens een paar dagen niet .

> ik heb hem uit laten lezen waaruit bleek dat de links voor de

> wiel sensor stuk was.

> nu is de wielsensor v v ,maar na een dag is het weer precies

> hetzelfde .

> is dit een meer voorkomend probleem ?

> gr Rob

• Rob530DH2002

Goed idee om een volgende keer eerst de sensoren om te wisselen (indien mogelijk), als de diagnose na reset nog steeds hetzelfde wiel aanwijst weet je dat het aan de ABS unit ligt.

• Ves523I

Hallo Rob,

Wat je noemt is een veel voorkomend probleem van deze abs controller waar ik ook ervaring mee heb. het schijnt na 125000 km voor te komen en meestal als je zo'n 15 minuten of tussen 20 en 30 km gereden hebt. Zorg dat de sensoren allemaal goed schoon zijn. helpt dit niet, probeer iemand te vinden die met een oscilloscoop met 4 kanalen de binnenkomende signalen van de sensoren kan lezen. het signaalverschil mag niet meer als 5 msec. zijn.

Als dit niet help kun je de ABS contoller vervangen of laten repareren.

Vervangen door een nieuwe kost c.a. € 600,- exclusief activatie van de controller bij een dealer. Op de sloop weet je niet wat je krijgt en hoe lang hij nog mee gaat.

Ik heb gekozen voor repareren en heb de controller gedemonteerd en opgestuurd naar Engeland. Demonteren is simpel. Stekker loshalen en 5 Torkschroefjes losdraaien. Je kunt wel rijden zonder de controller maar je snelheidsmeter en natuurlijk abs werken niet. (Wel even montageplaat goed inpakken als je gaat rijden zodat dit niet vuil wordt). Reparatie bij www.bba-reman.com zie ook http://www.bba-reman.com/catalogue/Products.aspx?category=53 duurt minder als een week inclusief transport met Fedex of Dhl. Kosten 175 pond exclusief transport met twee jaar garantie op de reparatie. Ik rij alweer bijna twee jaar zonder problemen.

Succes ermee.

• Jo Hendriks

Beste Heer

Heb broplemen met ABS en in de garage kunnen zij het niet vinden een abs sensor achter is venieuwd maar het heeft niks geholpen?

Groetjes Jo

• Jan Schouls

Hallo,

Ik heb precies dezelfde storing en overweeg ook een reparatie van het genoemde onderdeel.

Ik vraag me alleen af of het onderdeel nog moet worden ingeregeld, als deze eenmaal weer is ingebouwd na reparatie?

Gt, Jan

• mustafa

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn ABS sensor.

Het lampje van de ABS brand, ik heb hem van te voren nog laten uitlezen bij de garage.en ze hebben gezegd dat de ABS sensor van links voor vervangen moest worden, dat hebben zij gedaan.

Zij hebben een nieuwe sensor er onder gezet, maar het lampje is weer terug gekomen.

Zij hebben geprobeerd te wissen bij de dealer, de foutmelding, ging ook niet weg, abs lampje blijft branden.

Weet u een oplossing waaraan het zou kunnen liggen?

model auto: BMW 520i bj : 2000

• Geert

Hoi ik had hetzelfde probleem.

sensoren vervangen werkte niet.

wat verder gezocht te hebben op het internet vond ik dat dit een veelvoorkomend probleem is met de ECU van de ABS pomp.

Heb al verhalen voorbij horen komen van 700Euro om dit te vervangen, maar gelukking vond ik op internet dit adres

ECU Testing LTD.

23A Church Street

Eastwood

Nottinghamshire

NG16 3HP

United Kingdom

+44 7971468585

www.ecutesting.com

zei repareren je eigen ecu voor 150 pond en je krijgt er ook nog 2 jaar garantie op.

op hun site staat ook nog een link naar hun ebay shop en hier kom je zelfs nog best offer voor de reparatie doen. Heb ik gedaan 130 pond werd geaccepteerd. 15 pond verzendkosten voor het terugsturen en klaar.

ps de module kun je gewoon van de abs pomp afdraaien met 6 torks schroeven. je kunt gewoon rijden , alleen de abs werkt dan niet. een weekje later heb je hem weer terug. werkte super voor mij. succes

• Erik

Hallo,

Probeer eens het volgende, is bij mij ook gelukt: Verwijder het achterwiel. Achter de remschijf zit de ABS-ring. Deze kun je goed schoonmaken met remmenreiniger en een tandenborstel. Even inspuiten, tandenborstel langs de sensor op de ring drukken, en draaien maar. Waarschijnlijk wordt de ring schoon en de tandenborstel zwart. Wiel weer monteren. Na het tweede achterwiel testrijden, als het goed is is dan de storing verholpen

succes,

Erik