xenon vervangen

• Gert

Mijn linker xenon koplamp is na een aantal jaren ineens oranje geworden en moet dus vervangen worden. Is dat eenvoudig zelf te doen? En moet ik de andere nu ook uit voorzorg vervangen? En heeft iemand een tip waar ik het beste deze lampen kan kopen of moet het origineel BMW zijn?

• sander 528I e39 1998 br40034

kijk eens op marktplaats

let wel op het merk en de k waarde kies dezelfde die je al had

en als je beide vervangt dan heb je geen kleurverschil

houd dan de nu nog goede op reserve voor nood

vervangen is redelijk simpel

de stekker van de lamp af de lamp los draaien (eigenlijk heten het branders)nieuwe erin en weer aansluiten

raak de brander alleen aan het houdertje aan net als bij halogeenlampen

• Gert

Sander, bedankt voor je bericht. Heb je nog een tip waar ik de lampen het beste kan kopen?

• sander 528I e39 1998 br40034

kijk eens op marktplaats of ebay maar let op het merk

koop bv osram of evt phillips

maar vraag eens wat ze bij de dealer kosten soms valt het mee

• macfries

Bij de dealer waren de xenon lampen onwijs duur. Ook het vervangen zou heel moeilijk zijn en dus redelijk veel geld kosten.

Heb nu via marktplaats xenon lampen gekocht en zelf ingebouwd. Was echt een fluitje van een cent. Per lamp kost dit ongeveer 15 minuten.

Prijs dealer… euro 150,00 (daar zou nog zo'n 60 euro monteurkosten bij komen… per lamp!) prijs marktplaats euro 35,00 per lamp.

Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de stadslampjes te vervangen door led-lampjes die dezelfde witte kleur hebben als de xenon verlichting. Ziet er gewoon veel mooier uit dan de oude gele stadslichten.

• sander

ok dan

die xenonlampen van welk merk zijn die nu??

en welke lichtkleur heb je nu

• marko

ik heb nog een setje liggen van osram als je intresse hebt 60.00 euro voor de set

m.v.g

• sander

nieuw of gebruikt

• Onur

wat voor xenon lamp was het de ds2? en was het een face lift model ? heb namenlijk ook dezelfde probleem

• alex

Hai,

heb hetzelfde gehad, na verloop van enige tijd gaat ti stuk !!!