De termperatuur meter van de koelvloeistof komt nauwelijks boven het blauwe gedeelte uit en de verwarming werkt ook niet goed meer. Wat is er aan de hand?
Is een veel voorkomend thermostatendefect, oorzaak is een lekkage van de afdichting van de wasstift die de klep tegen een veer open drukt. Er komt water bij de was waardoor het volume toeneemt en de klep dus te vroeg open gaat, gevolg motor komt niet op temperatuur doordat teveel water door de radiator loopt.
Het is onlangs nog ter sprake gekomen hier op het forum. Automaten hebben een extra thermostaat in het koelvloeistofcircuit voor de automaatbak. Als die open blijft staan kan het zijn dat je motor soms vrijwel niet op temperatuur komt. Als de auto altijd op temperatuur komt maar alleen zeer traag kan het de Webasto-standverwarming zijn die defect is. Ook als je auto officieel geen standverwarming heeft zit dit apparaat toch ingebouwd puur en alleen om de motor sneller op te warmen. Meer info via zoekfunctie rechtsboven. Laat eens weten wat de oorzaak was? Succes.
Hallo Rob,
Vandaag de voorgaande dicussie nagekeken en de gok gewaagd dat het aan de EGR thermostaat lag.
Bij de BMW dealer hadden ze daar eenmaal iets van gehoord.
De monteur en aftersales man moesten beide in hun computer kijken wat ik bedoelde.
De thermostaatklep toch maar gekocht en ingebouwd.
De nieuwe was gesloten (je kon er niet doorheen blazen) dit in tegenstelling tot de oude.
Hij doet het nu weer als vanouds en komt ook bij rustig rijden <2000 rpm in ca 5 min op temperatuur.
Ben ik even blij ! Vooral met dit koude weer.
Gr. Wim
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?