BMW op LPG G3 en koppenrivisie

  • promise

    Ik overweeg de aanschaf van de volgende auto:

    BMW 3-SERIE 318I Executive op LPG G3 uit maart 2001. De auto heeft 142.000 km. gelopen en moet 10.000 euro kosten (inclusief BOVAG-garantie en NAP-label).

    Mijn vraag is: hoe doen de BMW motoren het op LPG G3? Op een SAAB-forum las ik dat de meeste SAAB-motoren op gas rond de 150.000 km. aan koppenrivisie toe zijn. (bron: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=47100&sid=519a7f6fab3ca63c7d1e2443942fcdb5)

    Geldt dit ook voor BMW motoren? Of geldt dit eigenlijk in het algemeen voor auto's op LPG?

  • Gerald

    Valt wel mee.

    Ik heb met mijn 316 i op Lpg G3 ruim 3 ton gereden voor er problemen kwamen.

    Kop is toen onterecht vervangen.

    (Die garage is een klant kwijt)

    Met mijn vorige 316 gewoon Lpg zelfs 5 ton, zonder koppenrevisie.

    Met koude motor rustig wegrijden.

    Groet.

    Gerald

  • promise

    Dat zijn indrukwekkende cijfers! Van welk jaar zijn deze auto?

  • hake46-318i-g3

    bmw 318i 1999 e 46 291000km nog geen koppenrevisie gehad

    wel drijfstanglagers bij 200.000km vervangen

  • Vakman Ruud

    Het is geen koppenrevisie, maar het plaatsen van kleppen en klepzittingen die de hoger calorische waarde van gas beter aan kunnen.

    BMW plaatst die al sinds er in Duitsland RON 95 is toegestaan, dus geen enkel probleem met de huidige kleppen en zittingen.

    Met mijn E21 450.000, E28 500.000 en E32 heb ik 600.000 km op gas gereden met de nog oude kleppenssystemen en toen nog iedere 80.000 andere kop.

    Maar in die tijd verving je een kop op een zaterdag middag.

    Goede oude tijd!?

    Groeten.

    Ruud

  • melle minnema

    Monteer geen Vialle installatie.

    Ik heb slechte ervaringen met zowel techniek als service