e36 stuur vervangen.

• Frank

Goedendag, het stuur van mijn e36 cabrio uit '95 heeft wat gaten in het leer. Nu kan ik een 2e hands stuur krijgen. Is dit plug and play?

Gr. Frank

• Vakman Ruud

Ja, als er geen airbag inzit.

Bij airbag: accu los en de airbag verwijderen dmv twee schroefjes aan de achterkant en stekker in het stuur.

Verder hetzelfde met of zonder airbag.

Dop 16 met verlengstuk. Sleutel uit stuurslot en bout losdraaien.

LET OP: DE HANDEL VAN DE RICHTINGAANWIJZER MOET IN HET MIDDEN STAAN. ander breekt de pen af.

Bevestigen omgekeerde volgorde.

Succes.

Ruud

• aad

hallo ik wil mijn stuur demonteren maar men praat over torkjes los draaien maar ik heb 4 kleine gaatjes achterop mijn stuur

ik lees dat het ook geklikt kan zitten wie weet dat

ik heb een bmw 316 i n sedan uit 1994

• wiren

Meestal zijn het 2 torx schroeven, weet je zeker dat er 4 gaatjes achterop zitten? Anders ff met een spiegeltje en een lampje kijken of je in alle 4 de gaatjes torx schroeven ziet.

Is het een stuur mét airbag? 3 (M) of 4 spaaks?

Je hebt ook nog stuurwielen waarvan de airbag met een veer vastzit en met een platte schroevendraaier via beide zijkanten in te drukken is zodat de airbag loskomt maar deze ken ik alleen bij de E46.

Bij een verstelbaar stuur deze zoveel mogelijk naar je toe schuiven zodat je achterop wat meer ruimte hebt. De stuurbout nooit losmaken op het stuurslot (laat iemand anders het stuur vasthouden). Bij stuur met airbag eerst de accu los (minimaal 15 min.) voordat je de airbag gaat verwijderen.