Elektrisch schema

• FSmit79

Hallo

Heeft iemand het elektrische schema van de 5serie uit 1997? Ik ben specifiek op zoek naar bedrading van de ruitenwissers.

Vragen waar ik antwoord op zoek zijn

- wordt de sproeier van de voorruit geschakeld door de dubbele relais van de ruitenwissers?

- waar zijn de extra polen op de stekker van de motor voor, behalve aarde en voeding?

- zit er een computer tussen de ruitenwisserhendel en de relais?

Ergens in het geheel zit kortsluiting, zodat mijn ruitenwissers niet meer werken. De relais is nieuw. Op de stekker van de motor stond geen spanning, en hij is nat geworden. De zekering is ook heel. Een leuke (nouja, leuk) zoektocht dus…..

alvast bedankt voor iedere hulp!

groet Frank

• Vakman Ruud

Kijk in je mail.

Groeten.

Ruud

• Anja van den Bree

Beste mensen,

ik ben op zoek naar een schema van de elektra van mijn BMW R 850 R uit 1999.

Wie kan mij helpen? Een tip naar een link/adres/winkel is natuurlijk ook van harte welkom.

Groetjes, Anja

• H Smit

:) Hallo vak mensen,

Ik heb een aansluit probleem , wil een ontsteking van 318 I gebruiken maar de aansluit stekker is gewoon door geknipt dus welke draad hoort waar?

De kleur + nummers van de stekker zijn: :S Zwart=15 Geel=10 Blauw=S Groen=16 Bruin=31 merk module is Siemens of Telefunke.

alvast dank voor uw hulp

(:D

• johbn

I Elektrishen and schedule of the required 850 volvo fuse box under the steering wheel I need

• kj woldring

hoi heeft iemand van een bmw 5 serie 520i uit 1996 zekeringschema/zekering betekenis.

heb het boekje niet meer. dus hoop ik dat iemand me kan helpen met een kopie of iets mvg kj woldring

• mark

Hoi

Ik las dat je een schema zocht van je ruitenwissers?

Heb je die al gevonden? Ben namelijk ook op zoek naar zo'n schema.

Mijn ruitenwissers stoppen halverwege het raam en gaan dan niet meer verder, alles is al vervangen maar nog steeds doen ze het niet.

Kunt u me helpen?

Groeten Mark

• monique

hoi,

Ik heb het probleem dat er ergens een elektrisch draadje lekt,mijn accu is na een dag stilstaan helemaal leeg.

Heb al een sterkere accu ingezet,maar dat bied geen oplossing.

Nu wil ik de draden nakijken,er zitten volgens mij een heleboel draden in die er niet horen,maar heb geen schema.

Heeft iemand die voor mij??

• Rob530DH2002

Wat voor een type en bouwjaar BMW is het? Hier electrische schema's.

• fsmit79

Beste Mark,

zie het bericht van Rob voor de bedradingsschema's. Wat betreft je ruitenwisser zou ik het zoeken in ofwel de motor ofwel het lichtbruine relais. De eerste wil vaak vollopen met regen, zorgt dan voor een spanningsval waardoor de computer halverwege ingrijpt, de tweede wil door veroudering bij belasting uitvallen. Het eerste is een lastiger klusje maar niet heel spannend, de tweede is heel eenvoudig en goedkoop.

Een andere tip is, zoek eens op routenwisser, want er is al heel veel over geschreven.

Succes!

Groet Frank