X3 2.0d startproblemen

• Marcje

Mijn X3 heeft sinds vorige week startproblemen. Lange rit gehad, dag erna 's morgens na voorgloeien wil de auto niet aan slaan. Na een keer of 3/4 lukt het dan toch. Dealer heeft het ook geconstateerd en heeft brandstofleiding en filter vervangen (lucht in het systeem….)

Een week geen problemen gehad, tot vanmorgen….. Gisteren weer een lange rit gehad (Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar vermeld het maar…) en vanmorgen weer niet gelijk starten….. heeft een keer of 5/6 geduurd nu…..

Ga zo dealer bellen, maar heeft iemand raad?

• paulus

startmotor niet fijn meer,

• Vakman Ruud

Als de startmotor goed rond gaat kan en het voorgloeilampje niet rood is of knippert kan het een brandstofdruk probleem zijn.

De dealer moer dan de druk meten.

Succes.

Ruud

• Marcje

Dealer heeft gebeld, denken aan de brandstofpomp

• Rob530DH2002

Je bent bij de dealer geweest dus ik neem aan dat de auto is uitgelezen? Volgens mij kan een slechte nokkenas- of krukassensor ook wel eens problemen geven bij warme, of juist bij koude motor. Klopt dat Ruud? Gisteren stond ik bij een klant in de garage en die hadden een 530D staan die warm niet meer startte, bij uitlezen was er een foutmelding van de nokkenas of krukassensor, dat was niet duidelijk.

• Marcje

Dealer heeft de opvoerpomp in de tank vervangen, onder garantie natuurlijk. Verder nog een “bmw-weerstation” mee gekregen voor het “ongemak”.

• Dijcks

Ik heb mijn X3 diesel sinds maart 2007. Meteen 1 jaar later, nog geen 30000 gereden in de winter startproblemen en zelfs tijdens het rijden het probleem dat de motor geen power meer had. Destijds meteen de turbo vervangen bij BMW.

Nu weer dezelfde problemen. Moest weggesleept worden, met een auto van 60000 !! Eigenlijk schandalig. Maar goed, we zijn inmiddels 3 weken verder en ze denken dat het de brandstofpomp is?

Hebben nog meer mensen problemen? Ze zeggen dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt….

• Frank

Ik heb een X3van 1 jaar oud. Laatst bleef de koppeling hangen en de auto begon geweldig te stinken. Weet ieman of dit vaker voorkomt bij een 2 liter diesl?